Fırında kabak mücver

20140622_183950

Merhaba sevgili okur, yine uzunca bir süre buraları boşladım ama inan bir sebebi yok. Aslında belki de var, mesela evdeki bilgisayar inanılmaz derecede yavaş. Bir yemek yapıp fotoğraf çektiğimde, onu bilgisayara aktarıp düzeltmeleri yapıp oradan bloga aktarmanın  saatler sürmesi benim gibi tezcanlı bir insan için (beni tanıyan güzel insanlar eğer “sen mi tezcanlısın?” diyosanız, evet araba kullanırken ve mutfakta on tezcanlı gücündeyimdir) gerçekten caydırıcı bir sebep. Sonra haftada ancak iki, üç kere yemek pişirmem de bir diğer sebep. Düşündüm de belki de değil, çünkü insan gerçekten isterse böyle bir şeyi kafaya bile takmaz bence. Neyse efendim durum bu işte, buralara sık sık yazamadığım gerçeğini kabullendim. Ama umut verici bir gelişme oldu blogum adına, cep telefonumla da fotoğraf çekebileceğimi fark ettim. Misal bu fotoğrafları cep telefonum ile çektim. Hiç de fena değil gibi geldi bana, ne dersiniz? Böylelikle daha kolay fotoğraf çekip, yeni yazı ekleyebilirim, umarım:)

Bir diğer gelişme de instagram hesabı açmış olmam, hesabımda kedili kuşlu fotolar falan paylaşıyorum. Bakmak isterseniz kod adım memurella, geç de olsa ben de bir yerden teknolojiyi takip ediyorum canlar, Tanrı teknolojiyi korusun:) Yalnız Twitter’dan sonra Instagram bi tatlı bi minnoş, her yerde sevgi pıtırcığı resimler, kediler, köpüşler, yemek sofraları, şirin objeler… Gerçekten bambaşka bir dünya söz konusu, yaz sıcağında siyasetle filan bunalmak istemeyenlere şiddetle tavsiye ederim.

20140622_183852

Fırında kabak mücvere gelince, bi kere tembeller ve hafif beslenmek isteyenler için çok ideal bir tarif bence. Tembeller için olumlu tarafı kızartma başında durup yağ içinde kalmamak ve ayakta beklememek; hafif beslenmek isteyenler içinde mücverin hem fırında pişmesi hem de tam buğday unlu olması, daha ne olsun yani? Yanına bir de ev yoğurdu ve salata koyup ana yemek gibi sunabilme ihtimali de çok şahane bir şey bana sorarsanız, ki normal bir mücverle bunu yapabilmek benim için bile çok zor olur. Yakında görüşmek üzere sevgili okur, öperim yanaklarından.

Malzemeler

  • 4 tane orta boy kabak
  • 1 su bardağı tam buğday unu
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 3 yumurta
  • 150 gr beyaz peynir
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 2-3 dal taze soğan
  • 1/2 demet dereotu
  • 1 yemek kaşığı reyhan (Bunun yerine taze fesleğenle kullansanız ne güzel olur. Ben evde yoktu kullanamadım. 1 küçük demet koyardım olsaydı)
  • 1 yemek kaşığı kuru nane
  • 1 paket kabartma tozu
  • Toz kırmızı biber, karabiber, tuz

Tarif

  • Fırını 200 derecede önden ısıtın.
  • Kabakları rendeleyin, taze soğan ve dereotunu  doğrayın, peyniri ufalayın.
  • Rendelediğiniz kabakların üzerine yoğurdu, yağı, peyniri, soğanı, dereotunu, tuz, kırmızı biber ve diğer baharatları koyup kaşıkla karıştırın. Yumurtaları ekleyin, karıştırın. Unu ve kabartma tozunu, da ekleyin, tekrar kaşıkla bir karıştırın, kaynaştırın. Fırın kabına dökün yavruyu.
  • Önceden ısıttığınız fırında üzeri kızarana kadar, yaklaşık 45-50 dakikaya tekabül ediyor, pişirin. Afiyet olsun.

 

This entry was posted in Zeytinyağlılar and tagged , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Fırında kabak mücver

  1. Tamay zsoy says:

    Olağanüstü görünüyor, hemen deneyeceğim. Çünkü ben yağda kızarmış kabak mücverinin yağ çekmeyenini görmedim.

    Ellerinize sağlık ve çalışmalarınızın devamını dileriz, “bir yapıp pir yapmak” da güzel ama alışkanlık yapıyor azizim, insan hem şirin, hem besleyici, sağlıklı nevalenin yanında tatlı niyetine de kaleminize doymak istiyor…

    ________________________________

  2. Bihter says:

    Gerçekten fırındaki hali en güzeli en hafifi Çok lezzetli görünüyor.Ellerinize sağlık
    Sevgiler

  3. FULYA says:

    Merhabalar,
    Bence de çok güzel görünüyorlar. Benim gibi farklı tatları sevenler için ideal:)))
    Bu arada, ben de farklı lezzetlerle birlikte, henüz çok yeni aranıza katıldım, beklerim sizleri de, karşılıklı farklı paylaşımlarda bulunup birlikte keyifli dakikalar geçirmek çok güzel olacak eminim:))) Hatta, FIRINDA KABAK MÜCVERİ tarifim de vardı:)))) çok severim, elinize sağlık…
    Sevgiler…

Leave a Reply

