Kolay ekşi maya ve ekşi mayalı baby lahmacun

Bizim Tuna tam bir ekmeksever çıktı sevgili okuyucu, bir bebişte böyle bir ekmek sevgisi görülmemiştir. Ekmek görünce heyecan basıyor bebeyi, elleri kolları çılgınca sallamalar, vermeyince bağırmalar, ne ararsan var. Hal böyle olunca, biraz da Nil’in gazıyla ekşi maya yapmaya karar verdim. Nil, ekşi mayayı yapmak için bana küçük bir hile önerdi ve ekşi maya iki günde hazır oldu. Hile de şöyle, ekşi maya biliyorsunuz sadece un ve suyla yapılıyor. Ben Nil’in tavsiyesiyle birazcık ama gerçekten çok az, çay kaşığının ucuyla bu karışıma instant maya ekledim. Mayayı sabah akşam besledim ve sıcakların da katkısı ile ekşi maya 2 güne oldu. Sabırsız insana şahane çözüm, yaşasın. O zaman buyrunuz tariflere…

Kolay ekşi maya

Malzemeler

  • Cam kavanoz
  • Tam buğday unu
  • Su
  • Çok az instant maya

Tarif

2 çorba kaşığı tam buğday unu, 2 çorba kaşığı suyu ve instant mayayı karıştırın. Kek kıvamı bir kıvamı olması gerekiyor, ona göre un veya su ilave  ağzını bir tülbentle kapatın. Her gün 2 çorba kaşığı un ve suyla besleyin. Ben bir haftadan sonra buzdolabına koyup, 2-3 günde bir beslemeye başladım.
Baby lahmacun

  • 1 çorba kaşığı ekşi maya
  • 1 çorba kaşığı uun
  • Bebek yumruğu kadar çift çekilmiş kıyma
  • 2 tane arpacık soğan
  • 1 yemek kaşığı doğranmış domates
  • Çeyrek yeşil biber
  • Bir tutam maydanoz
  • Zeytinyağı
  • Kimyon, tatlı kırmızı biber

Tarif

  • Fırını 150 dereceye ayarlayın. İçine lahmacunu pişireceğiniz tepsiyi koyun, ısınsın.
  • Hamuru 1 saat önceden hazırladım. 1 çorba kaşığı tam buğday unu ile 1 çorba kaşığı ekşi mayayı karıştırdım. Üzerini bir bezle kapattım.
  • Bu arada soğanı yemeklik doğrayın ve az suyla kavurun. Üzerine kıymayı ekleyip, onu da az su ekleyerek kavurun.Küçük doğranmış biberleri ve domatesleri de ekleyin. Hepsi piştikten sonra baharatları ve ince kıyılmış maydanozu da ekleyip, ocaktan alın
  • Lahmacunun hamurunu yağlı kağıt üzerinde açın, üstüne pişirdiğiniz karışımı yayın. Fırında ısınmış tepsinin üzerine yerleştirin. Yaklaşık 15 dakikada pişiyor. Tüm bebişlere afiyet olsun.
This entry was posted in Bebek yemekleri, Et yemekleri, Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a comment