Böğürtlenli cheesecake

DSC_1374 copy
Eveet yine uzun zaman oldu sevgili okur, bir süre ülke gündemi sebebiyle, bir süre de seyahatler ve üşengeçlikten dolayı yazı yazamadım. Bu zaman zarfında iyi kötü pek çok şey yaşandı. Tapeler çıktı, seçimler oldu, yağmurlar yağdı, güneşler açtı, bahar geldi, Hıdırellez geçti, blogumun 4. yılı arada kaynadı, bizim kedi üç defa kızgınlık geçirdi, Defnoşumuz agu gugu bir takım sesler çıkarmaya başladı, seyahatlere gidildi, kilolar alındı, verildi.

Kendi adıma, yaşanan güzel şeylerden biri Gaziantep’e gitmek oldu. Siz mutfakla arası iyi olan güzel insanlara da  şiddetle tavsiye ederim. Naapın edin bir hafta sonu Gaziantep’e gidin ve Zekeriya Usta’nın katmerinin, Erçelebi’nin künefesinin ve Halil Usta’nın küşlemesinin tadına bakmadan oradan dönmeyin. Böyle bir yemek kültürü, böyle bir lezzet ve artı olarak böyle iyi kalpli, tok gözlü, güzel insanlar dünyanın başka bir yerinde yok. Bonus olarak da dar sokaklar, taş binalar, durduk yerde karşınıza çıkıveren hanlar, Bakırcılar Çarşısı, Zeugma müzesi ve Tahmis kahvesi, insan daha ne ister…

gaziantep1

Evdeki mutfak cephesi ise bu süreç boyunca biraz yavan kaldı itiraf edeyim. Hep bilindik yemekler, alıştığımız tatlar… Hatta evde iki hafta boyunca hiç yemek pişmeyen bir dönem geçti. Çağlar isyan etti, ben idare ettim. Ama sonunda mutfağı ve blogumu özlediğimi fark edince, hafta sonu oturdum durumu telafi etmek için kallavi bir şey yapmaya karar verdim. Netice olarak ortaya bu böğürtlenli cheesecake çıktı ki, çok da iyi oldu, güzel oldu bence. Esasen ben bu cheesecake tarifinin vişneli halini Gözde’nin blogunda (Gurme Mutfak Hikayeleri) yaklaşık iki sene önce görmüştüm, fotoğraflara bayılıp hemen yapmak istemiş, sonra da cheesecake yapmakla uğraşamayacağıma kanaat getirip vazgeçmiştim, hay bin tembellik, ne kadar büyük bir kayıp. Hayatımda yediğim en hafif ve en lezzetli cheesecake’den iki yıl boyunca mahrum kalmışım .

Tarifte bir takım değişiklikler yaptım ki, en kayda değer olanı tabanı. Ben cheesecake tarifinde kullanılan Burçak bisküviler yerine yulaf ezmesi, badem, hurma, hurma şurubu ve tereyağ kullanarak daha sağlıklı bir şeyler yapmaya çalıştım, gayet de güzel oldu. Eğer siz de benim gibi içinde ne olduğunu anlamadığınız ambalajlı gıda ürünlerini kullanmama konusunda takıntılıysanız, bu tarifi çok sevecekseniz. Hepinize afiyet olsun.

cheesecake

Malzemeler

Tabanı için

  • 2 su bardağı yulaf ezmesi
  • 1 su bardağı badem
  • 5 tane hurma, çekirdekleri çıkartılmış, küçük doğranmış
  • 1 yemek kaşık hurma şurubu (yerine şeker de koyabilirsiniz)
  • 80 gr eritilmiş tereyağı
  • Bir kaç damla vanilya aroması

Dolgusu için

  • 1 paket labne peyniri (300 gr)
  • 200 gr süzme yoğurt (ben yaklaşık 300 gr koymuş olabilirim)
  • 1/2 paket krema (100 ml) (ben evde krema olmadığı için koymadım, onun yerine İpek Hanımın Çiftliği’nden aldığım süper yağlı ve lezzetli sütle yaptığım krema gibi bir yoğurt vardı ondan koydum)
  • 1/2 bardak şeker
  • 3 yumurta
  • 1 çorba kaşığı mısır nişastası
  • 1 çay kaşığı vanilya esansı

Üzeri için

  • 2 su bardağı dondurulmuş böğürtlen (böğürtlenleri biraz önceden çıkartın çözülsün)
  • 1 bardak böğürtlen suyu karışımı (çözülen böğürlenlerin suyu+ normal su)
  • 1 tepeleme çorba kaşığı şeker
  • 2 çorba kaşığı buğday nişastası (ben evde buğday nişastası olmadığı için mısır nişastası koydum)
  • 1 yemek kaşığı vişne reçeli (opsiyonel, ben canım biraz da vişne tadı almak istediği için koydum)

Tarif

  • Fırın 190 dereceye ayarlayın. Robota yulaf ezmesi ve bademi koyup hızlıca çevirtin, tamamen olmasa da yaklaşık olarak un gibi olmalı, hurmaları, 1 yemek kaşığı hurma suyunu, eritilmiş tereyağını ve vanilyayı ekleyin, çevirtin, fotoğraftaki gibi topaklanmalı, topaklanmazsa 1 yemek kaşığı su ilave edebilirsiniz.
  • Topaklanan yulaflı tabanı yağlayıp unladığınız kek kalıbına yayın, kaşıkla iyice sıkıştırın ve düzeltin. Fırında yaklaşık 15 dakika kadar pişirin. Fırından çıkartıp soğumaya bırakın.
  • Bu arada dolguyu hazırlamaya başlayın, labne peynirini, süzme yoğurdu krema gibi olana kadar çırpın, daha sonra kremayı, şekeri ve teker teker yumurtaları ekleyin, vanilyayı ve nişastayı ekleyip çırpmaya devam edin.
  • Peynirli karışımı soğumuş tabanın üzerine dökün, fırının orta bölmesinde yaklaşık 50-55 dakikada pişmiş oluyor. Piştikten sonra soğuması için oda sıcaklığında bekletin.
  • Önceden buzluktan çıkardığınız böğürtlenlerin suyunu alın, üzerine 1 bardağa tamamlanacak kadar su ekleyin, şeker ve nişasta ile birlikte bir sos tenceresinde kısık ateşte karıştırarak pişirin, sosun kıvamı koyulaştığında içerisine böğürtlenleri ekleyin, 1-2 dakika da böğürtlenlerle beraber pişirin. Soğumaya bırakın.
  • Sos bir miktar soğuduktan sonra, soğumuş olan cheesecake’in üzerine dökün, buzdolabında 4-5 saat bekledikten sonra afiyetle yiyin, Gözde’ye ve bana içinizden teşekkür edip, sevgilerinizi gönderin:)
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

10 Responses to Böğürtlenli cheesecake

  1. ismail says:

    yedim sahiden süperdi, ellerine sağlık, bi daha olsa yine yerim🙂

  2. Nur Özden says:

    Nurcum, okurken yedim sanki, o kadar güzel geldi ! Bisküviden hoşlanmadığım için ne kendim yapmaya kalkıştım ne de dışarıda yedim şimdiye kadar. Amaa bundan böyle muhtelif meyvelerle evde cheesecakemizi yapacağız canım… Üstelik Ayça bu tarife benden daha çok mutlu olacak.
    Ellerine sağlık, Çağlar’a selam🙂

    • nur says:

      Ayy çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum Nur abla:) Tadına bakan herkes çok beğendi, kaçırılamayacak kadar güzel bir lezzet, çekinmeden dene:)

  3. F. Derya KOC says:

    Nurcum harika görünüyor, her bir diğer eserin gibi🙂 ellerine sağlık!

  4. Tuğba says:

    Denedim elinize sağlık.Gerçekten çok güzel ve lezzetli bir taban.Ben içine hindistan cevizi de ekledim 2 yemek kaşığı kadar.Uzun zamandır o meşhur bisküvinin tadını yakalamaya çalışıyordum bu tarif geçti bile.Acaba bunu bisküvi halinde nasıl pişirebiliriz?

    • nur says:

      Teşekkür ederim, beğenmenize çok sevindim:)) Tabanı hiç bisküvi olarak ayrıca pişirmedim ama çok hoş bir fikirmiş bu, bir denemek lazım:) Belki biraz tam buğday unu ve tereyağ ilavesi ile şahane bir bisküvi olabilir.

  5. Deniz says:

    Görüntüsü şahane! Cheesecake yapmayı çok severim. Böğürtlenli denemedim henüz. Bunun tabanı da harika fikirmiş. Ellerinize sağlık. Gaziantep’e gidip o katmerden yemeden ölmek istemiyorum🙂 Ne iştah kabartıcı duruyor öyle..

    • nur says:

      Katmer gerçekten şahane bir şey, Zekeriya Usta da bir numara:)) Katmerin yanında benim taban tabii çok hafif kalıyor. Çok teşekkürler ve sevgiler:))

Leave a Reply

