Pazılı mercimek çorbası

pazılı mercimek çorbası

Geçtiğimiz günlerde kime ait olduğunu bilmiyorum ama şöyle bir söz duydum “Alışkanlıklar insanın cehennemidir” . Uzun uzun düşündüm ne demek olabilir bu diye. Hala tam manasını kavrayamasam da, farkına vardım ki, olmazsa olmaz diyerek alışkanlık haline getirdiğimiz her şey özgürlüğümüzü bir parça da olsa elimizden alıyor. Daha sonra alışkanlık haline getirdiğim neler var hayatımda onları bir düşündüm. Güzel olan şeyler vardı aslında, sağlıklı beslenmeye gayret etmek, egzersiz yapmak gibi, ama kötü olan şeyler de az değil hani ve kanaatimce en kötü alışkanlıklarımdan biri İnternet başında vakit öldürmekti. Güzel olanları bir kenara bırakalım da en azından kötü olanları bıraksak iyiydi. Boş vakitlerimi değerlendirmek için Facebooka bi göz atmak, köşe yazılarını okumak,alışveriş sitelerine bi bakıp çıkmak, Twitter’de neler oluyor kontrol etmek çoğu zaman amaçsızca yapılan, pek de faydalı olmayan eylemlerdi. Bunun üzerine dedim ki en azından bir tüm gün boyunca çok gerekli olmadıkça hiç internete girmeyeyim. Önce çok zor olur gibi geldi, sanki vakit geçmez olur, en azından bir gazetelere şöyle bakmak isterim, Twitter’a, Facebook’a gözlerim kayıverir diye endişelendim. Ama endişelerim pek de yersiz çıktı sevgili okuyucu, gün boyu İnternete girmeyince de vakit geçiyormuş, hem de çok daha güzel geçiyormuş onu anladım. Bütün gün İnternette vakit öldürmeyince, akşam vakti geldiğinde kafam daha dinç, keyfim daha yerindeydi. Gün boyu pek de sıkılmamış, bir sürü şey öğrenmiştim. Her ne kadar ertesi sabah patlayan gündemi takip edicem diye, kendimi Twitter’in kollarına kaptırıversem de, bu İnternet detoksunu ara ara yapmayı düşünüyorum, bünyeme iyi geldi kesinlikle. Mercimekli pazı çorbasına gelince doyurucu, lezzetli ve kolaydı, deneyiniz.

Malzemeler
1 demet pazı
1 çay bardağı yeşil mercimek
1 iri soğan
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı nar ekşisi
1 tane kurutulmuş acı biber
Zeytinyağı, tuz, karabiber
Yaklaşık 3-4 bardak su

Tarif
Yeşil mercimeği su ile birlikte tencereye alın hafifçe yumuşayana kadar haşlayın, çok pişip dağılmasına izin vermeyin.
Bu arada pazıyı yıkayıp bir parmak kalınlığında doğrayın.
Soğanları yemeklik doğrayıp tencerede zeytinyağı ile birlikte şeffAflaşana kadar kavurun.
Sarımsakları da küçük küçük doğrayıp soğanların üzerine ekleyin.
Sarımsakların da kokusu çıkınca salçayı ekleyip karıştırın.
Haşlanmış olan yeşil mercimeği suyuyla birlikte ekleyip yaklaşık 5 dakika pişirin.
Daha sonra ve pazıları da ekleyin ve üzerini kapatacak kadar su ekleyin, kurutulmuş acı biberi ufalayın ve nar ekşisiyle birlikte ekleyin. Pazılar yumuşayıncaya kadar pişirin. Ama çok pişirip dağılmalarına izin vermeyin.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to Pazılı mercimek çorbası

  1. mytasteusa says:

    Merhabalar,
    Blogunuza internette yemek tarifleri ararken rastladım. Öncelikle çok tebrik ediyorum, blogunuzu inceledim, tarifleriniz hem çok leziz, hem de yapımı gayet kolay görünüyor.🙂 Uygun bir zamanınızda yeni açılan yemek tarifleri arama motorumuz Tarifbul‘a bir göz atabilirseniz çok sevinirim. İsterseniz siz de En İyi Tarif Blogları kısmımızda tariflerinizi sergileyebilirsiniz. Merak ettiklerinize SSS’den bakabilir veya bana mail atabilirsiniz. Görüşmek dileğiyle.
    Huma S.

Leave a Reply

