Beyaz peynirli gnocchi nam-ı diğer İtalyan mantısı

gnocchi

Allah’ım ne kadar ironik bir tarif adı oldu, beyaz peynir, mantı, İtalyan hepsi bir arada. Şimdi çok iddialı da değilim, hani bu yemek böyle mi adlandırılmalı ben de bilemiyorum. O yüzden gnocchi mantı değildir, olsa olsa tortellini mantı olur diye çıkmayınız karşıma lütfen. Ne diyeyim bu tarife, onu deyiniz, yardımcı olunuz:) Esasen gnocchi, haşlanmış patates, un ve yumurtadan yapılan aynı bu tarifteki gibi kesilen sosla servis edilen bir yemek, ben de biliyorum. Tarifini yıllar önce bir yerde gördüğümde yapmaya heveslenmiş, sonra da zor olduğuna kanaat getirip vazgeçmiştim. İtalya’ya gittiğimde bir kere bir restoranda denemiş, pestolu sosuna rağmen, pek de beğenmemiştim. Geçenlerde Apartment11.co‘da lor peynirli versiyonunu görünce, yapmaya heveslenmiş sonra yine üşenmiştim.

Geçtiğimiz günlerde içimde yemek yapma aşkının yandığı bir vakitte, evde uzun zamandır açılmamış paketiyle öylece bekleyen beyaz peyniri görüp, aha dedim, bu peyniri tüketmeli, bu tarifi denemeliyim. Gördüğünüz gibi tarif değiştirmekte hiç tereddüt etmem. Neyse efendim bu tarif değiştirme maceramın neticesinde, evdeki malzemeler ve Martha Stewart’ın sos tarifi ile enfes bir yemek çıktı ortaya. Hazır önümüz de sevgililer günü, ister sevgilinize, ister sevdiğiniz insanlara yapınız üşenmeyiniz, afiyetle yiyiniz.

Malzemeler

  • 250 gr beyaz peynir
  • 2 yumurta
  • Yaklaşık 1,5 bardak (200 gr) un (1 bardak unu ekledikten sonra kalanını kontrollü bir şekilde ekleyin, katı bir hamur olmamalı ama hamuru bıçakla kesebilmelisiniz)
  • Karabiber

Sos için

  • 1 soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 400 gr domates konservesi
  • 2 yemek kaşığı sirke
  • 4 dal taze biberiye (1 demet taze fesleğen de çok güzel olur bence)
  • 1 tane kurutulmuş acı biber, ya da sadece kırmızı biber
  • Zeytinyağı
  • Tuz, karabiber

Tarif

  • Beyaz peyniri çatalla ezin, yumurtaları kırıp karıştırın. Karışıma unu eklemeye başlayın. Ben önce 100 gr kadar ekledim, sonra da yavaş yavaş kalanı ekledim. Hamurunuz çok sert olmasın, kontrollü gidiniz.
  • Hamurunuzu bir kesme tahtasına alın, unlayıp 5-6 parçaya bölün. Böldüğünüz parçaları yaklaşık ikişer santimlik küçük parçalara bölün. Kesme tahtanızın üzerinde beklesin yavrular. Bu aşamaları Apartment11’in tatlı kızları çok güzel fotoğraflamışlar, lütfen tıklayıp inceleyin.
  • Sos için soğanı küçük küpler halinde doğrayın, zeytinyağı koyduğunuz sos tenceresine alıp bir kaç dakika kavurun.
  • Sarımsakları ezip, tencereye ekleyin. Onlar da bir kaç dakika kavrulsun.
  • Salçayı ekleyip, onu da kavurun.
  • Domates konservesini, sirkeyi ekleyin. Biberiye, tuz, karabiber ve acı biberi ekledikten sonra yaklaşık 20 dakika orta ateşte pişirin.
  • Bu arada mantıları haşlamak için tencereye su koyup kaynatın. Su kaynadıktan sonra tuzu ekleyip, mantıların yarısını tencereye atın. Pişen mantılar su yüzeyine çıkacak. Pişen mantıları pişmiş olan sosun için koyup, karıştın. Yaklaşık 4-5 dakika bekletirseniz daha iyi olur. Aynı işlemleri mantıların kalanı için de yapın.
  • Evde parmesanınız varsa servis ederken kullanınız, acımayınız. Bizde yoktu kullanamadık yine de çok lezzetli oldu, yoksa da üzülmeyiniz. Hepinize afiyet olsun.
This entry was posted in Makarnalar, Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Beyaz peynirli gnocchi nam-ı diğer İtalyan mantısı

  1. Bihter says:

    Bence isim süper olmuş bende böyle bi isim verebilirdim.Ben gnocchi yi mantıya çok benzetiyorum çünkü.O yüzden bana normal geldi:)nefis görünüyor fotoğrafa bayıldım.Sizin bu apaydınlık fotolarınızı görünce özeniyorum doğrusu.Aydınlık fotoğrafları çok ama çok seviyorum.Ellerinize sağlık

    • nur says:

      Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için:) Fotoğrafların aydınlık olması için gün ışığında çekmeye çalışıyorum, blogda çok sık tarif veremememin sebeplerinden biri de bu aslında (üşengeçlik kısmını çıkarırsak tabi:)

  2. Elif says:

    Çok lezzetli görünüyor, ellerinize sağlık!🙂

  3. Deniz says:

    Mantı, makarna, hamur gibi isimler olabilir. Mantı gayet yerinde bence de🙂 Birkaç girişimde bulundum daha önce gnocchi yapmak için. Ama hep hamur oldu. Yani içi öyle tam pişmedi. Yumuşak dişe yapışır gibi oldu biraz. Beceremedim sanırım. Siz peynirle yoğurmuşsunuz hamuru, değişik olmuş. Öyle de bir denemeli, çok merak ettim. Daha bir lezzetli olmuştur diye düşünüyorum. Şahane görünüyor zaten. Ellerinize sağlık.

    • nur says:

      Hafif bir yapışma olsa da normal gnocchi gibi dişe yapışkan değil bu tarif ve peynirli olduğu için daha lezzetli gerçekten, çok teşekkürler:))

Leave a Reply

