Buğdaylı ıspanak kökü yemeği

DSC_1271Genel olarak kitap okumayı seven bir insanımdır ama bu aralar pek de kitap okuyabildiğim söylenemez. Eve gidip yemek yapıp, ortalığı toparlayıp, CNN Türk’ün başına geçip macera filmi izler gibi tartışma programı izler oldum. Kim kime ne demiş, nerede ne olmuş vay vay nidaları  içinde hayret, korku ve üzüntüyle yorumcuları dinliyorum. Geçenlerde Uykusuz’un kapağında paçalarını sıvamış bir amca “herkes dışarı çıksın bi ülkeyi yıkayayım, b.k içinde kaldı ortalık” diyodu ya, durup durup onu diyorum, biri bu ülkeyi su tuta tuta foşur foşur yıkasın bence. Bu düşünceler içinde, akşam vakti böyle televizyonun  karşısında gerim gerim gerildikten sonra tuhaf bir halde yatağa yollanıyorum. Garip bir döngü.

Dedim ya pek kitap okuyamıyorum bu ara, ama elimde Murat Menteş’in Ruhi Mücerret kitabı, yolda, belde okurum belki edası ile her yere geliyor benimle, geçen gün çok tatlı bir bölüm okudum onu da burada yazmak  istedim, belki bu karanlık günlerde biraz ruhumuz temizlenir, belki dışarıda olanı dışarıda bırakıp kendi cennetimizi inşa etmek için biz de bir adım atarız diye.

“Cennete ve cehenneme bu dünyada adım atarız. Ölmeden cennete gitmek ister misin Ruhi Bey?”…”…Dünyada bir cennet inşa edersen, ölümle cennete yatay geçiş yaparsın… Demek ki dünyada mümkün olduğunca yaşatmaya bakmak gerek. Fidan dik, kuş besle, evlat büyüt, umut ve sevinç aşıla. İnsanlar senin yanındayken kendilerini cennetteki gibi kınanmayan, yadırganmayan, dışlanmayan  aksine ödüllendirilen, yüceltilen, hoşnut edilen, ikramda bulunulan konumunda, özgür hissederlerse sen, bulunduğun yeri cennete benzetmişsin demektir”

Sizin için küçük benim için büyük not: Bugün benim için dünya gerçekten cennete çok benziyor, çünkü minik yeğenim Defne Hanım, bahar havasını andıran bu Ocak sabahı itibari ile dünyaya geldi, Allah uzun, sağlıklı ömürler versin, güzel günler göstersin inşallah:)

Malzemeler

  • Yarım kilo ıspanağın kökleri
  • 1 orta boy soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 3 adet domates ya da 2 yemek kaşığı salça
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1/2 tatlı kaşığı şeker
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 bardak haşlanmış buğday
  • Sıcak su

Tarif

  • Önceki geceden ıslattığınız buğdayları haşlayın.
  • Ispanak köklerini iyice yıkayın, ucundaki sert kısımları kesin, çok iri ise orta büyüklükte parçalara bölün.
  • Tencereye zeytinyağını koyun, soğanları ve sarımsakları şeffaflaşıncaya kadar kavurun.
  • Domatesleri küçük doğrayıp ekleyin ve 5 dakika kadar pişirin.
  • Limon suyu, şeker, tuz ve karabiber ekleyip karıştırın.
  • Ispanak köklerini ekleyin bir kaç dakika karıştırın, haşlanmış buğdayı ve her şeyi kapatacak kadar sıcak suyu ekleyin. Ispanak kökleri yumuşayana kadar pişirim, ılık ve ya soğuk servis edebilirsiniz.
Image | This entry was posted in Zeytinyağlılar. Bookmark the permalink.

4 Responses to Buğdaylı ıspanak kökü yemeği

  1. aicha dalgic says:

    ellerine saglik canimcigim vitamin dolu bir yemek bonbardemani yapmissin🙂 kocaman opuyorum senide bloguma seve seve bekliyorum

  2. Bihter says:

    Nasılda iştah açıcı görünüyor.Buğdaylı hiç denemedim yapmam lazım:)ellerinize sağlık
    Sevgiler

    • nur says:

      Teşekkür ederim:-) Buğdaylı her tarifi çok beğendiğim için objektif olabilir miyim bilmiyorum ama denerseniz memnun kalırsınız bence:-) sevgiler

Leave a Reply

