Nohuttan krakerler

DSC_1230

Düşünüyorum da biz çocukken her şey ne kadar güzeldi, GDO’ydu, MSG’ydi nedir öğrenmek zorunda olmayan annelerimiz de, reklam bombardımanına tutulmayan ve her gördüğünü istemeyen bizler de çok şanslıydık bence. Benim çocukluğumda, henüz her yer süpermarket ve paketli ürün dolu değildi, evde yemek yapmaya daha çok vakit vardı ve annem dondurma yemek istediğimiz zaman ben size evde yaparım deyip geçiştirir, biz de pek isyan başlatmazdık. Şimdi etrafıma bakıyorum da, eğer bir şekilde endüstriyel ürünler tüketmemeye karar verdiysek işimiz çok zor. Mesela ben, eve asla bisküviydi, cipsti kolaydı bunları almıyorum, ama dışarı çıktığımız akşamlarda bir yerlerde otururken önümüze koyulan cipsleri, abur cuburları afiyetle yiyorum, sanki dışarıda yediklerim sütten, bir zararı olmuyor. Neyse efendim tüm hazır gıdalara inat, süper kolay hazırlanan, sağlıklı ve çok lezzetli krakerler yaptım bu sefer. Glütensiz oluşu da bonusu.

Malzemeler /Tarifin orijinali için tık tık

  • 1 bardak nohut unu (Doğalsanın nohut ununu kullandım, büyük marketlerde bulabilirsiniz)
  • 1 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1/4 bardak su
  • 1 çorba kaşığı çörek otu
  • 1/2 tatlı kaşığı tuz

Tarif

  • Fırını 175 derece ısıtın.
  • Sarımsağı ezin, nohut unu, tuz ve çörek otunu karıştırın, üzerine su ve zeytinyağı ekleyin bir hamur haline getirin, eğer hamur çok kuru görünüyorsa biraz daha su ekleyin ya da hamur çok ıslaksa biraz daha nohut unu ekleyin.
  • Yağlı kağıdın üzerinde merdaneyle incecik açın. Ne kadar ince açarsanız o kadar iyi. Üşenmezseniz bir kurabiye kalıbıyla parçalar kesin ya da bıçakla kareler de kesebilirsiniz. Krakerlerin üzerini kabarmaması için çatalla delin, fırın tepsisine yerleştirin.
  • Kontrollü bir şekilde üzeri altın rengi olana kadar pişirin, yaklaşık 15 dakika, ama çabuk yanıyor dikkat edin.
This entry was posted in Kekler, kurabiyeler ve tartlar and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Nohuttan krakerler

  1. Elif says:

    Kilo da aldırmaz pek… Marketlerde satılan, köpek ödül bisküvisinden daha da lezzetsiz olan “diyet” krakerlerden çok daha faydalı olduğuna eminim. Elinize sağlık!

    • nur says:

      Bana da kilo aldırmaz gibi geliyor;) Ama marketlerde satılan içinde ne olduğunu bile anlamadığımız garip diyet krakerlerden daha faydalı olduğu kesin bence, teşekkür ederim

  2. Ya bu muhteşem bişey, çok beğendim, mutlaka deniycem🙂

  3. Melek says:

    Tarif çok güzel bu ölçülerle ne kadar kraker çıkıyor acaba

  4. Şemay says:

    Tarifinizi denedim ilk yediğimde çok değişik geldi fakat sonradan çok sevdim benimkiler biraz yumuşak olmuştu yakmaktan korktuğum için çabuk çıkardım sanırım

    • nur says:

      Ben de ilk denediğimde bana da tadı değişik gelmişti. Daha ince açabilirseniz ve fırında biraz daha çok kalırsa daha bir kıtır oluyor, daha lezzetli oluyor bence:)

Leave a Reply

