Zeytinyağlı bulgurlu biber dolması ve bir kitap

dsc_1195

Şimdi benim bir huyum var, beğendiğim, sevdiğim bir şeyi birilerine tavsiye etmeden duramam. Mesela yeni bir şarkı keşfetsem, hemen birine dinletmek isterim, ya da yeni bir blog görsem de hoşuma gitse, herkes okusun isterim, bir filmi beğensem anlatmadan duramam. Heyecanla “ayy bak şöyle bir şey var, sen de bir bak” diye herkesin başının etini yerim. Biraz törpülemeye çalıştım yıllar içinde bu huyumu, çünkü bazen ayarı tutturamayıp ilgisiz kişilere ilgisiz önerilerde bulunuyorum gibi geldi bana. Neyse ama bu aralar bir kitap okuyorum, onu tavsiye etmeden duramayacağım. Kitabın adı “Peri Gazozu”, Ercan Kesal yazmış. Hani bazı kitaplar vardır, okumaya doyamazsınız ama bitsin istemezsiniz ve o yüzden okumaya kıyamazsınız. Bu da o türden bir kitap. Bitmesin diye yavaş yavaş okudum ama bugün bitti ne yazık ki. Ercan Kesal’ın Anadolu’nun bir kasabasında hekimlik yaptığı yıllardan, Avanos’ta geçen çocukluğundan, ailesinden anlattığı hikayeleri okurken insanlığınızı bir kez daha sorgulamaktan kendinizi alamıyorsunuz. Çok hüzünlü ve çok güzel.

Bu tavsiyeden sonra nasıl yemek tarifine geçeceğimi bilemediğimden yine direkt konuya gireceğim mecbur. Dolma tarifi ile ilgili de söyleyecek de çok bir şeyim yok, sevdiğim bir blogdaki bir tariften ufak tefek değişiklikler yaparak uyarladım, aslında bildiğiniz zeytinyağlı dolma işte ama bulgurlu. Fakat hem daha lezzetli, hem daha hafif, hem de yapması daha kolay. Bulgur daha çabuk piştiği için veya yanlışlıkla çok pişince pirinç gibi dağılmadığı için kötü olma riski de pek yok gibi. Siz de deneyiniz tavsiye ederim.

Malzemeler

  • 3/4 bardak pilavlık bulgur
  • 1 büyük soğan
  • 7-8 dal yeşil soğan
  • 4 domates
  • 1 limonun kabuğunun rendesi
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1/2 demet nane
  • 2/3 bardak sıcak su
  • 1 çay kaşığı yenibahar
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 600 gr dolmalık biber
  • Zeytinyağı
  • Tuz, karabiber

Tarif

  • Taze ve kuru soğanı yemeklik, küçük küçük doğrayın. İstediğiniz kadar (bence 3-4 yemek kaşığı) zeytinyağı ile birlikte tencereye alın. Altını kısın pişmeye başlasın.
  • Bu arada domateslerin kabuğunu soyun, küçük küçük doğrayın, ya da üşeniyorsanız robottan geçirin.
  • Soğanlar şeffaflaşınca domatesleri, bulguru, limon kabuğu  rendesini, tuz, karabiber ve sıcak suyu ekleyin, ağzını kapatıp bulgur suyunu çekene kadar pişirin. Piştikten sonra ince doğradığınız maydanoz, nane ve baharatları (kimyon ve yenibahar) ekleyin.
  • Bu arada biberleri yıkayıp içlerini çıkarın.
  • Harcı biberlerin içine doldurun, eğer bulgur tam pişmediyse aşırı doldurmayın patlamasın.
  • Yayvan bir tencerenin dibine zeytinyağı koyun üzerine dolmaları dip dibe yerleştirin. Dolmaların yarısına gelecek kadar su koyun, kapağını kapatın ve yaklaşık yarım saat orta ateşte pişirin.
This entry was posted in Uncategorized, Zeytinyağlılar and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Zeytinyağlı bulgurlu biber dolması ve bir kitap

  1. Bihter says:

    Bendede var o huy hiç bitsin istemem.Aheste aheste okurum çok sevdiğim kitapları.Merak ettim bende,güzel bi konusu varmış gerçekten.Dolmalarda nefis görünüyor.Fotoğrafa bayıldım çok iştah açıcı görünüyor.Ellerinize sağlık

    • nur says:

      Teşekkür ederim:) Yavaş yavaş okuyunca daha da bir keyfi çıkıyor bazı kitapların, ama bazılarında da kitap öyle bir hızla akıyor ki, ne kadar uğraşsan da yavaş okumayı başaramıyorsun. Sevgiler..

  2. emine says:

    dolmaların üstünü kendi kapagını kapatsan hem estetik hemde kendi buharı ile pişer daha güzel olur

    • nur says:

      Aslında öyle yapacaktım ama dolmalar pek bir miniydi, kapaklarını dağıttım biraz çıkartırken, bazıları da domates koyuyorlarmış, öyle de güzel olur bence:)

  3. nil says:

    Pek güzel olmuş canım. Harcına bir kaşık zerdeçal ve bir kaşık da tarçın eklenebilir. Ben öyle pişiriyorum, çok yakışıyor.

Leave a Reply

