İlkbahara veda ve zeytinyağlı enginar yemeği

DSC_1147

En sevdiğim mevsim ilkbahardır benim. Hep umut ve neşe verir bana, tahmin edilemez havası, kat kat giyinme halleri, aynı gün içinde bir üşümek bir sıcaktan yanmak bile hiç dokunmaz. Yaz da güzeldir ama baharın verdiği enerjiyi yazda pek bulamam. Bana göre yazda kendine özgü bir bunaltıcılık vardır.  Neyse efendim, takvime göre ilkbaharın son gününe varacağımız bu gece oturup bir durum değerlendirmesi yaptım. Allah’a çok şükür, bu ilkbahar benim için güzel geçmiş. Daha önce hiç görmediğim yerlere gidip, hiç yemediğim şeyler yemişim,  çiçek kokularını doyasıya içime çekip, hindibaların ve gelinciklerin güzelliklerine hayran kalmışım, yağmurlarda ıslanıp,  sıcaklarda bunalmışım, karanlıktan korkmuşum yine, hüzünlenmişim, neşelenmişim, ağlamışım, gülmüşüm, mutlu olmuşum çok, çok şükür.  Darısı yaza olsun inşallah…

Evet, bu girizgahtan sonra konuyu zeytinyağlı enginara nasıl bağlarım bilemedim ama bu yemeği ilk defa o mutlu anlardan birinde yedim sevgili okur. Kocaman bir masada birbirinden lezzetli yemekler ve güzel insanlarla birlikte, güzel bir anda. Karamelize olmuş soğan ve sarımsaklarla beraber lokum gibi pişmiş enginar, o güzel anları daha da unutulmaz kıldı, emin olabilirsiniz. O gece bir kez daha anladım ki, yemekler bile karmaşıklaştıkça lezzetlerinden bir şeyler kaybediyor ve en lezzetli olan şeyler de en basit olanlar çoğu zaman…

Enginarın mevsimi geçmeden siz de bu yemeği deneyin derim. Bu tarif  pişirdiklerini asla yemeye doyamadığım Nur abladan aldım, buradan ellerine sağlık diyorum, kocaman öpüyorum.

Malzemeler

  • 5 tane enginar göbeği
  • 2 tane soğan
  • 1 baş sarımsak
  • 1/2 demet dereotu
  • 1 kahve fincanı su
  • Zeytinyağı
  • Tuz

Tarif

  • Soğanları yemeklik küçük küçük doğrayın, yapışmaz bir tencereye zeytinyağı ile birlikte koyun, orta ateşte pişirmeye başlayın. (Bu yemekte zeytinyağını bolca kullanmaya özen gösteriniz lütfen, diğerlerinden kısarsınız;))
  • Sarımsakları küçük küçük doğrayıp tencereye ekleyin.
  • Enginarları iri iri doğrayın, tencereye koyun, şöyle bir karıştırıp, üzerine su ekleyin. Tencerenin altını iyice kısın, kapağını kapatın, tuzunu ekleyin, yaklaşık 1 saat boyunca yavaş yavaş pişmeye bırakın.
  • Enginarlar piştikten sonra üzerine dereotu doğrayın, afiyetle yiyin.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to İlkbahara veda ve zeytinyağlı enginar yemeği

  1. Elif says:

    Enginar bu mevsimde en çok sevdiğim sebzeler arasında. (Gerçi genelde sevmediğim sebze yoktur!😉 ) Hemde çok hafif!🙂

    • nur says:

      Aynen benim de sevmediğim sebze yok gibi ama enginarın yeri bir başkadır:) Bu arada bu tarif gerçekten hafif ve çok lezzetli:)

Leave a Reply

