Kurutulmuş domatesli omlet

kurutulmuc59f-domatesli-omlet

Dün bloğumun ikinci yaş günüymüş, WordPress tebrik etmese unutmuştum. Esasen bloğum bu kadar uzun süre devam eden tek hobim olmasıyla hayatımda çok önemli bir yere sahip. Zira ben aile içinde çeşitli şeylere heveslenip, başlayıp, bırakmasıyla bilinen bir insanımdır bir yerde.

Şu yaşıma kadar resminden, müziğine, İspanyolca’sından, yogasına merak edip, deneyip sonra da yarım bıraktığım bir sürü şey var, yok yok. Şimdi biraz duruldum ama üniversitedeyken bu meraklarım resmen doruk noktasındaydı. Öyle bir hal ki, her dönem başladığında ben yeni bir şeye merak salardım. Bir dönem radyo topluluğunun hafta sonu derslerine, bir dönem sinema topluluğunun sinema derslerine, bir dönem fotoğrafçılık topluluğuna giderdim. Sonuç olarak folklör derslerinden tut (ki bu konuda yeteneksizliğim hemen ortaya çıktı Allah’tan), gitar kurslarına, oradan resim derslerine başlangıcını yapıp da sonradan sallamadığım, (ya da bana uygun olmadığını keşfettiğim diyelim, daha hoş duruyor) bir çok hobi çok oldu hayatımda. O yüzden şu hayatta en çok özendiğim insanlar bir işi başından sonuna tutkuyla devam ettirenler gerçekten. Mesela geçenlerde Twitter’da  bir haber gördüm. Rahim Demirbaş diye bir amca bir orman kurmaya heveslenmiş, oturmuş Konya’da çorak, susuz bir araziye binlerce ağaç dikmiş, onları yaşatmak için uğraşmış, didinmiş, tüm olumsuz şartlara rağmen vazgeçmemiş. Öyle bir imrendim ki ona, işi gücü bırakıp yanına gidip ne iş verirse yapasım geldi.

İşte geçmiş tecrübelerimden dolayı bu bloğu yazmaya başlarken de çok tereddütlüydüm ben. Başlayıp da devam etmediğim bir hobi daha olsun istemiyordum hayatımda. Ama insan sevdiği bir şeyi yaparken an gelip gittiği yolda yorulsa da, bazen sıkılsa da bırakmak istemiyormuş. Bir yerde durup, dinlenip yeniden başlayıveriyormuş sevgili okur. Daha istikrarlı ve disiplinli yazarım inşallah gelecekte temennileri ile nice mutlu yaşlar diliyorum bloğuma.

Bu tarifi de Form Sante dergisinin Mart Sayısındaki düşük glisemik indeksli beslenme programında yer alan tarifler arasından aldım. Böyle bir beslenme programı uyguluyorsanız çekinmeden deneyebilirsiniz. Glisemik indeks falan umursamam ben ağzımın tadına bakarım diyorsanız da deneyebilirsiniz, bence tadı çok güzel oldu. Haydi hepinize afiyet olsun.

Malzemeler (1 kişilik)

  • 4-5 tane güneşte kurutulmuş domates
  • 2 yumurta (tarifin orijinalinde 1 yumurtaydı)
  • 1 yemek kaşığı+1 tatlı kaşığı (20 ml) süt
  • 2 avuç maydanoz, küçük küçük doğranmış
  • 20 gr kaşar peyniri (tarifin orijinalinde çedardı), rendelenmiş
  • Tuz, karabiber
  • Zeytinyağı

Tarif

  • Kurutulmuş domatesleri sıcak su ile yumuşayıncaya kadar ıslatın (yaklaşık 10 dakika)
  • Yumuşayan domatesleri doğrayın, zeytinyağı ile beraber tavaya alın, bir kaç dakika çevirin.
  • Yumurtaları süt, tuz ve karabiberi ekleyerek çırpın.
  • Kurutulmuş domateslerin üzerine yumurtalı karışımı ekleyin, üzerine kaşar rendesini serpin, doğranmış maydanozu da serpip, kapağını kapatın. Kısık ateşte yaklaşık 5-10 dakika kontrollü bir şekilde pişirin.
This entry was posted in kahvaltılık and tagged , , , . Bookmark the permalink.

14 Responses to Kurutulmuş domatesli omlet

  1. nil says:

    Kutlu olsun şekerim, evet gerçekten de blog konusunda tutundun,hatta aldın yürüdün. Giriş yazıların da pek güzelleşti. Bu da ayrı bir güzel olmuş. Rahim Demirbaş’ı da ayrıca tebrik ediyorum, sevindim.
    “My ancestors were nomads,” Demirbas explains. “They would set up their tents, take what they needed, and then move on. Sometimes I think Turkey never left its tent. The speed we are using this country up, it is as if we are planning to move somewhere else tomorrow.”
    Belki de bir şeyleri tamamlamak ve sürdürmek için çabalamamız atalarımızın göçebe olmasından dolayı nedersin?🙂

    • nur says:

      Sağolasın Nilim, çok alıp yürümedim de kendi çapımda devam ediyorum işte. Gerçekten belki de atalarımızın göçebe olmasının etkisi vardır bu konuda da neden olmasın?

  2. Gozde says:

    Merhaba Nur,
    Cok eglenceli bir yazi olmus. Blogun da iyi ki dogmus!

  3. Elif says:

    Mutlu yıllar ‘Zemberekkuşunun Mutfak Güncesi’!😀

  4. Deniz says:

    10 gün gecikmeli olarak kutluyorum kusura bakma🙂 Nice yaşları olsun bloğunun.
    Kurutulmuş domateslerim varken bu omleti görmek iyi oldu. Yarın kahvaltım şenlenecek böylece.

  5. zeymurancafe says:

    çok güzel gorunuyor kahvaltı ıcın nfeıs bır omlet olmus ellerınıze sağlık

  6. vişnap says:

    Canım nice güzel yılları,yaşları olsun bloğunun kutlarım.Omletine de bayıldım ellerine sağlık .sevgilerimle.

  7. vişnap says:

    Canım bloğumda midye ile ilgili yazmıştım göremeyebilirsin diye buradan da cevap yazayım istedim. bulunduğun yerde dondurulmuş olarak büyük marketler de muhakkak satılıyordur. Ben midyelerimi balıkçıdan taze ayıklanmış olarak almıştım.,sevgilerimle:)

Leave a Reply

