Ayvalı muffin

DSC_0924 (2)

Ayvayı sever misiniz?Ben pek severim, hele böyle boğazda takılmayan, sulu bir ayvaysa yemeye doyamam. Birkaç sene önce yurt dışına bir seyehata gitmiştim, babam bavuluma Gemlik’teki bahçemizden getirdiği bir ayvayı koymuş gizliden, bavulu açıp da o kocaman ayvayı görünce nasıl sevinmiştim anlatamam. Ama insanlar genelde ayvaya uzak, mesela Çağlar’ın önüne en güzel ayvayı koysanız, yüzüne bakmaz.

Bu sene Gemlik’teki evin bahçesindeki ağaçta acaip ayva yetişmiş, babam bir pazar arabası dolu ayva getirmiş Ankara’ya. İki koca torba da bana verdiler, ben tabii tek tek yiyerek bitirme imkanım olmadığını anlayınca ayvayı tüketmek için çeşitli çözümler ürettim. Birazını ayva seven arkadaşlarıma verdim, bir kısmını yedim, bir kısmından da bu keki yaptım, hala bir kısmı da dolapta duruyor, onlardan biraz daha ayvalı kek yapmayı planlıyorum hafta sonu. Siz de mevsimi geçmeden ayvalı muffini bir deneyin derim.

Malzemeler (10 tane muffin için)

  • 2,5 su bardağı rendelenmiş ayva (2 orta boy ayva)
  • 2 yumurta
  • 70 gr tereyağı
  • 1/2 su bardağı+ 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1,5 su bardağı tam buğday unu
  • 1 paket kabartma tozu
  • 7-8 tane karanfil
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1/2 su bardağı ceviz

Tarif

  • Rendelenmiş ayvaları bir yemek kaşığı şekerle beraber bir tavada 5 dakika kadar pişirin, pişirirken bir yandan da ayvaları ezin, püre gibi olsun. Ayva püresini bir kaba alın, biraz ılıması için bekleyin.
  • Fırını 180 derecede ısıtın.
  • Tereyağını eritin, yumurta ve şekeri eritilmiş tereyağının üzerine döküp iyice çırpın.
  • Sütü, pişmiş ayva püresini ekleyin, biraz daha çırpın.
  • Unu, kabartma tozunu, tarçını, havanda dövülmüş karanfilleri bir kaba eleyin, bu karışımı sıvı karışımın üzerine ekleyin, yavaşça karıştırın.
  • Daha önceden kavurduğunuz cevizleri de ekleyip bir kez daha karıştırın, muffin kaplarınıza/kabınıza paylaştırın, önceden ısıtılmış 180 derece fırında, keke batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar, yaklaşık 25 dakika pişirin.
This entry was posted in Kekler, kurabiyeler ve tartlar and tagged , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Ayvalı muffin

  1. vişnap says:

    Canım ellerine sağlık çok güzel görünüyor ayvalı muffinin,acaba ben de ayva rende reçelimden yapsam ne güzel olur .sevgilerimle..

  2. Deniz says:

    Hmm ayvalı.. Pek de güzel olmuştur. Elmalı, muzlu, vişneli oluyor da ayvalı neden olmasın değil mi :)) Ayvayı ben de aramam ama tuzlu ve limonlu haline bayılırım🙂 Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor.

  3. Ayvayla pek aram yok açıkçası.Ama dediğiniz gibi kolay yenilebilir yumuşaksa ozaman sevebiliyorum:))ayvalı muffinde cok ilginç bir tat olmuştur sanırım.Merak ettim cok yapmalı bi gün.Ellerinize sağlık
    Sevgiler

    • nur says:

      Ayvaya çoğu kişinin arası yok, Boğaz’da takılıp nefes aldırmayanları ben de pek sevmiyorum ama genel olarak aramız iyi, umarım muffinleri denerseniz beğersiniz:) sevgiler

Leave a Reply

