Brokoli pestolu erişte

DSC_0888 (2)

Size de oluyor mu bilmiyorum ama ben zaman zaman bazı yiyeceklere/yemeklere takıyorum, iki günde bir pişiyorum, devamlı yemek istiyorum. Sonra bu yiyeceğe/yemeğe olan hevesim geçiyor ya da çok yemekten bıkıyorum, artık hangisi bilemeyeceğim, sonra bir müddet hiç yemiyorum onu. Mesela bir kaç sene öncesine kadar brokoli görünce suratını buruşturan ben, brokolinin az pişirildiğinde ne kadar lezzetli olduğunu fark ettiğimde resmen müdavimi olmuştum bir dönem.  Sabah akşam yiyesim vardı yani. Sonra geçen sene brokoliden bir bıkkınlık geldi bana, pek yanına yanaşmadım. Ama bu kış aramız iyi, şimdilerdeki favorim ise hem hazırlaması kolay hem de lezzetli olması sebebiyle brokoli pestolu makarna. Bir aydır her hafta yaptım neredeyse. Siz de brokoli çorbasından ve salatasından sıkılıp brokoli ile değişik tatlar peşine düştüyseniz, bu tarifi bir deneyin bence.

Malzemeler

  • brokoli400 gr brokoli
  • 2 diş sarımsak
  • 1 kase ceviz (evde hangi kuruyemiş varsa onu da kullanabilirsiniz, fındık, kabak çekirdeği vs.)
  • Zeytinyağı, tuz, karabiber

Tarif

  • Brokolileri çiçeklerine ayırın, mümkünse buharda, 5-6 dakika haşlayın. Lütfen çok haşlamayın, yukarıdaki fotoğraftaki gibi parlak, koyu yeşil bir şekilde olmalı renkleri, biraz çıtır kalacaklar.
  • Brokoliler piştikten sonra hemen başka bir kaseye alın, suda haşladıysanız suları iyice süzülsün
  • Cevizi bir kaç dakika kokusu çıkana kadar kavurun. 
  • Robota sarımsakları ve cevizi atın, bir iki tur çevirtin, sonra haşlanmış brokolileri ekleyin ve iyice çevirtin, zeytinyağı, tuz ve karabiberi de ilave edip, karıştırın.Brokoli pestonuz hazır.
  • Brokoli pestosunu tarifine göre haşladığınız, makarna/erişteye ekleyip iyice karıştırıp afiyetle yiyebilirsiniz.

 

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Brokoli pestolu erişte

  1. nil says:

    Eline sağlık kuzu. Ceviz ve sarımsak harika bir ikili. Soğuk haline sirke ekleyip salata olarak yemek de güzel olur sanki. Yalnız brokoli pek tiroid için iyi değilmiş diye okumuştum. Sen yine ara ara ye.

    • nur says:

      Merci Nilom, salata gibi değil de meze gibi yenebilir sanki, çünkü neredeyse böyle sürmeli bir kıvamı oluyor. İyi değil miymiş brokoli tiroide hiç duymamıştım, bir araştırmak lazım

  2. Deniz says:

    Pek sevdiğim bir sebze değil ama farklı yöntemlerle denendiğinde güzel olabilir, bu sos gibi. Ellerinize sağlık, erişte pek leziz görünüyor.

    • nur says:

      Brokoli herkesin çok sevdiği bir sebze değil gerçekten, ama çok da faydalı, siz de belki bu yöntemle deneyip brokoliye bir şans daha verirsiniz:) Sevgiler

  3. Brokoliyi limon suyu,sarımsak ve zeytinyağı ile harmanlanmış hali dışında pek düşünemedim şimdi🙂 Ama fotoğraf nefis.

    • nur says:

      Teşekkürler:)Brokolinin limon suyu, sarımsak ve zeytinyağlı halinden sıkıldığınız zaman bu tarife bir şans verin, bence pişman olmayacaksınız:)

Leave a Reply

