Çikolatalı yoğurt

DSC_0858

Geçtiğimiz hafta denediğim bu çikolatalı yoğurt tarifi çok hoş oldu ama ben bu yazıda yoğurttan bahsetmek yerine daha faydalı bir iş yapayım dedim.  Yılbaşına sayılı günler kala, senenin (muhtemelen) son yazısında, beğendiğim ve denediğim/denemediğim bu yıldan aklımda kalan en iyi tarifleri bir yazıda topladım. Tabii ki hepsini yazmam mümkün değildi, unuttuğum şeyler de olmuştur kesin ama başlangıç için bir liste yapayım, hiç yoktan iyidir diye düşündüm  haydi bakalım:

  • Gurme Mutfak Hikayeleri’ndeki bu tahinli tavuk tarifi en büyük tavuk düşmanına bile severek tavuk yedirebilir bence. Fotoğraflara baktıkça ağzım sulanıyor, ilk fırsatta deneyeceğim.
  • Cafefernando’da “Brownie dantel giyer” tarifini ilk gördüğümde Kıvanç Tatlıtuğ gibi bir “vay vay vay” demişimdir diye tahmin ediyorum. Çikolatadan dantel yapma fikri beni benden almıştı, ama Leyla’nın Kahve Dükkanı’nda görünce “acaba yapılabilir mi” diye düşünmeye başladım. Ama hala yapabilir miyim, yaparsam yemeye kıyabilir miyim, yoksa çerçeveletip duvara asmaya kalkar mıyım çok emin değilim.
  • Evcini’nin bu fırında tavuk tarifini vakit ayırıp, kışın bir hafta sonu denemiştim. Ben bütün tavuk kullanmak yerine, tavuğu kasaba parçalara böldürmüştüm. Kesinlikle abartmıyorum, şu ana kadar hayatımda yediğim en güzel tavuk yemeği buydu, dışı çıtır çıtır, içi sulu, patatesler de çıtır çıtır, nefis oldu yani, yılbaşında tavuk pişirmek gibi bir düşünceniz varsa bu tarifi değerlendirin derim.
  • Yazın Sibel’in Kahvesi’nde gördüğüm bu kabaklı böreği iki kez pişirdim, ikisi de şahane oldu. Şimdi de canım acayip börek istiyor, acaba bu böreğin pırasalı versiyonu olur mu, ne dersiniz?
  • Bu sene daha hiç hamsi yemedim, evde kızartmaya ve ayıklamaya tarif edemeyeceğim kadar çok üşeniyorum. Ama hamsi yemeden bir kış geçirmek istemediğim için bir şekilde hamsileri ayıklama sorununu aşınca Bitter Mutfakta’nın bu hamsi buğulama tarifini ve yanında fırında tahin helvasını mutlaka deneyeceğim.
  • Hindistan cevizine olan sevgim malum, çikolataya zaten asla hayır diyemem, o yüzden Gökçe Göklerden Bildiriyor’un yeni yayınladığı bu truflle tarifi gerçekten göklerden geliyor olabilir bana göre.
  • Bu sene içerisinde bir diğer hedefim de aşure yapmak oldu, yeterli cesareti ve vakti bulduğumda Refika’nın Mutfağı’nındaki bu aşure tarifini deneyeceğim (inşallah).

Böyleyken böyle pek sevgili okuyucular, listeyi daha fazla uzatmadan çikolatalı yoğurt tarifine geçeyim artık, hepinize afiyet bal olsun. Bir de biraz erken oldu ama yeni bir yazı yazamazsam, yeni yılınız şimdiden kutlu, mutlu olsun:)

Malzemeler (tarif Yaourts/Philippe Mérel’den uyarlama)

  • 1 litre süt
  • 100 gr çikolata
  • 2 yemek kaşığı süt tozu
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri 
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 3 yemek kaşığı yoğurt

Tarif

  • Sütü, irice parçalara böldüğünüz çikolatayı, kakaoyu, süt tozunu ve pudra şekerini bir tencereye koyun, tencereyi ateşe alıp, çikolata eriyene kadar karıştırın, tencereyi ateşten alın. 
  • Serçe parmağınızı süte sokun 7’ye kadar sayın, dayanabildiğiniz bir sıcaklıktaysa, bir kaseye yoğurt ve çikolatalı sütten iki üç yemek kaşığı alıp çırpın, çikolatalı sütün içine ekleyin, tekrar karıştırın.
  • Çikolatalı yoğurtlu karışımı yoğurt yapmak istediğiniz kaselere koyun (kapaklı küçük kaseler kullanmanızı tavsiye ederim), kaselerin üzerini bir battaniye, havlu vs. ile örtün, ılık bir yerde mayalanıncaya kadar bekleyin (yaklaşık 3-4 saat). Yoğurt mayalanınca buzdolabına alın, bir gece bekletip afiyetle yiyin.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Çikolatalı yoğurt

  1. Gözde says:

    Bir yılsonu en iyi listesine girmişim ya bir daha birşey istemem. Çok teşekkürler, onur duydum. Yaparsanız bir gün tadını da beğenirsin umarım. İyi yıllar!

  2. Gözde says:

    ‘beğenirsiniz’ olacaktı. Yanlış yazdım, çok pardon.

  3. Bihter Deniz says:

    Bende bu güzel listede olduğum için çok sevindim ve onur duydum.
    Çikolatayıda yoğurduda çok seviyorum o yüzden tarifiniz tam benlik olmuş.Ellerinize sağlık.
    Şimdiden iyi yıllar dilerim..Sevgiler

  4. Cenk’in kulaklarını sık sık çınlatıyoruz anlaşılan🙂

    2. tavuk tarifini beğendim, yakın zamanda ben de denemek istiyorum.
    Bir de Kabaklı Börek tarifini çok beğendim. Veya şuan çok açım, o yüzden bana çok cazip geldi🙂
    Çikolatalı yoğurda gelince. Şu sıralar tvde sıkça gördüğüm çikolatalı Pınar Beyaz reklamını anımsattı bana🙂 Tadını meraktayım…

    Afiyet olsun.

  5. nur says:

    Fırında tavuğa ve kapaklı böreğe bizzat kefilim, ikisi de oldukça başarılıydı:) Bana göre yılın tariflerini seçtiğim bir yazıda Cenk’den bir tarif olmazsa ayıp olurdu herhalde;)Çikolatalı yoğurda gelince de, Pınar beyazı severim normalde ama çikolatalısını denemedim henüz. Benim çevde yaptığım yoğurtlar, normal yoğurtlara göre daha tatlımsı bir tada sahip oluyor,o yüzden çikolatalı yoğurt daha çok bir çikolatalı milkshake gibiydi bence:)

  6. hdidem says:

    Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice yıllara!
    http://www.hadisofraya.com

Leave a Reply

