Mısır unlu ekmek

DSC_0836

Şaka maka Aralık ayının da neredeyse ortasına geldik pek sevgili okur. Bu sene nasıl geçti hiç anlamadım gibi, gerçi hakkını yemeyeyim Kasım ayı en az üç-dört ay sürmüştür bana göre ama geçti yine de. Şimdi her yerde yılbaşı süsleri, kırmızılar, yeşiller filan pek bir hoş ortalık. Kışı pek sevemesem de Aralık ayını bu yüzden seviyorum sanırım.  Bir de Aralık ayı gelince dergilerde, gazetelerde, bloglarda, orada burada her yerde yeni yıl kararlarına ilişkin yazılar oluyor ya, o yazıları da seviyorum ben. Bu yıl ben de o yazılardan heveslendim, bu sene blogla ilgili bir yeni yıl kararı aldım, onu da buradan yazayım dedim.

Efendim bendeniz yemek kitabı, dergisi vs. satın almaya, geceleri elime kocaman bir yemek kitabı alıp “bundan bir şeyler yaparım ki ben” nidaları içinde okumaya doyamam. Hani bir gün bizim eve gizlice gelseniz, vakit akşam üzeriyse, yemeği yeyip ortalığı da topladıysak, beni televizyonun karşısındaki koltukta yemek kitabı karıştırırken bulabilirsiniz mesela. Ama ne yazık ki okuduğum bu kitaplardan bir şeyler denerken bulma olasılığınız daha düşüktür, çünkü yemek yapmaya karar verdiğim anda bir tarife İnternet’ten bakmak, kafadan uydurmak, ya da bildiğim yemekleri yapmak daha kolayıma geliyor sanırım. Hal böyle olunca o yemek kitaplarını sadece okumakla kalıyorum, ki bu geçen yazıda bahsettiğim bundan böyle biriktirici bir insan olmama yönünde kararımla pek uymuyor sevgili yemeksever okur.

Bu nedenle bloğumla ve bu kitaplarla ilgili bir yeni yıl kararı aldım, buradan gururla sunarım: Öncelikle her kitaptan en az on adet tarif deneyene kadar bir daha yemek kitabı da yemek dergisi de almayacağım. İkinci olarak da her hafta bu kitaplardan en az bir adet tarif deneyeceğim. Hepsini buraya yazabilir miyim onu bilemiyorum, malum kış havası gün ışığı az, fotoğraf çekmek zor, ona söz vermeyeyim ama elimden gelen gayreti göstereceğim.

Bu hafta kararlılığımın ilk göstergesi olarak, bu mısır unlu ekmek tarifini cumartesi günü denemiş bulunmanın hafifliği içindeyim sevgili okur. Tarif Gamze Bursa’nın “net 425 gr.” kitabından, en sevdiğim yemek kitaplarımdan biri olur kendisi, bakmaya, okumaya doyamam, tarifler kolay ve anlaşılır, fotoğraflar şahane daha ne olsun yani. Bu tarifi de severek yaptım, severek yedik, bir daha olsa yine yaparım, ama bildiğiniz mısır unlu ekmek gibi de değil onu da baştan şöyleyeyim. Daha çok mısır unlu peynirli kek gibi bence, sonradan demedi demeyin.

Malzemeler

  • 3/4 su bardağı tam buğday unu (tarifin orijinalinde beyaz un kullanılıyor)
  • 3/4 su bardağı mısır unu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1.5 çorba kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı yoğurt
  • 1 yumurta
  • 60 gr eritilmiş tereyağı
  • 100 gr beyaz peynir
  • 3 çorba kaşığı doğranmış dereotu

Tarif

  • Fırını 180 dereceye ayarlayın.
  • Un, mısır unu, tuz ve kabartma tozunu bir kaba eleyin.
  • Başka bir kapta süt, yoğurt, yumurta ve eritilmiş tereyağını karıştırın.
  • Beyaz peynir ve dereotunu sütlü karışıma ekleyin.
  • Sütlü karışımı yavaşça unlu karışıma ekleyin ve telle hafifçe karıştırın. Bu aşamada kek kıvamından daha yoğun, bir ekmekten daha sulu bir karışım elde edeceksiniz,  yani kek kalıbına kaşıkla dökebileceğiniz kıvamda bir karışım oluyor.
  • Karışımı yağlanmış kek kalıbına dökün, 25 dakika pişirin.

Notlar

DSC_0811

  • Bu tarifi ilk denememde kitapta önerildiği üzere 26 cmlik uzun kek kalıplarından kullandım (bakınız yanda), ama içi pişmedi, belki fotoğraf çekmek için acele edip erken çıkardım ondan oldu, nedenini tam bilmiyorum . Siz böyle bir fırın kabında pişirecekseniz, pişirme süresini kontrollü olarak biraz uzatın. İkinci seferde yayvan bir fırın tepsisinde yaptım (20 cm*20 cm’lik), o zaman 25 dakika pişirme süresi tam oldu.
  • İlk seferde tereyağı yerine zeytinyağı koymuştum, zeytinyağı çok gitmedi bence bu ekmeğe/keke, bir zeytinyağısever olarak düşencelerim budur.
  • Ben tuz koymadan pişirdim, bana tadı yeterince tuzlu geldi peynirden dolayı, çok tuzlu sevmeyen bir insansanız tuz koymasınız da olur.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Mısır unlu ekmek

  1. nil says:

    Eline sağlık! Harika olmuş. Dere otu ve mısır onu birbirine çok yakışıyor.
    1. Beyaz peynir! gözümden kaçmadı
    2. Bu tarifi ben Zeytinyağıyla yaparım.
    3. Yeni yıl kararlarını da destekliyorum canı gönülden. Bu arada kitaplardaki tarifleri uygulamasan bile, o yöntemler, ölçüler, baharatlar içten içe yemek pişirme bakış açına, alışkanlıklarına yansıyor. Olsun kuzu oku sen yine…

    • nur says:

      Sağol Nilim, gerçekten güzel oldu dere otu ve mısır unu, beyaz peynir konusunda da kendimi geliştiriyorum, börek çörek vs. içinde yiyebiliyorum artık:) Kitaplar konusundaki yorumuna katılıyorum aslında, bakış açısını etkiliyor insanın hiç tarif yapmasan da ama yapsak daha iyi tabi:)

  2. emine says:

    benim son zamanlarda kolayca yaptığım huriyenin sabah kahvaltısı ben içine bazen brokoli de koyuyorum cok guzel oluyor

Leave a Reply

