Tam buğday unlu, üzümlü, bademli biscotti

Çok sevgili okur, siz pek bilmiyorsunuz ama ben yaklaşık iki yıldır, soğuk alerjisi sahibi bir insanım, soğuk havalarda alerji ilacımı içiyorum, evden öyle çıkıyorum yoksa bir kaşınma ve kızarmadır alıp yürüyor. Çok kötü değil Allah’tan, idare ediyorum ama olmasa da olurdu yani. Bu alerjiler genelde nedensiz oluyor ama iki haftadır bir nedeni olabilir mi acaba düşünmeye başladım. Bu düşüncelere sebep olan da Kasım ayının başında yogaya başlamam oldu sevgili okur. Gittiğim yoga merkezinde (YogaŞala) değişik yogaların yapıldığı dersler var, ne bileyim hatha, vinyasa, yin yoga vs. istediğine girebiliyorsun. Ben hafta içi bir gün ya hatha ya vinyasa, bir de pazar günleri yin yoga dersine gidiyorum şimdilik, ortam güzel. Bu yin yoga dersini veren hoca da pek sempatik ve bize duruşları gösterdikten sonra devamlı duruşlar ve onların etkilediği kas ve bağ dokular, iç organlar ve hatta davranışlar vs. ile ilgili de bilgi veriyor. Girdiğim derslerden birinde bir duruş gösterdi ve dedi ki eğer alerjileriniz varsa, alerjik bir insansanız ve de bu duruşta kendinizi rahatsız hissediyorsanız, siz muhtemelen bu hayatta biriktirici bir insansınız, biriktirmeyin, bırakın, paylaşın. Orada bende bir ışık yandı, mutfağın ve zar zor kapanan buzluğun halini düşündüm, hani Allah korusun bir savaş ya da kıtlık olsa, evden çıkmadan iki üç ay rahat rahat idare ederiz yani o derece. O zamandan beri pek bir şey almamaya, evdeki stokları bitirmeye çalışıyorum. Evdeki şeyler bittikçe garip bir şekilde bana bir ferahlama ve hafifleme duygusu geliyor. Bu tarifi de evde duran kuru üzümleri bitirmek için yaptım daha çok ama güzel oldu, hatta iş yerinde oda arkadaşımın dediğine göre Milano’dan getirdiğim biscottilerden bile daha güzel olmuş:) Bence siz de bir deneyin, hem yapması da çok kolay. Bir de hiçbir şeyi biriktirmeyin bence, ne eşyayı, ne duyguları, iyi değil galiba. Tarifi Martha Stewart’tan uyarladım, bakmak isterseniz buradan tıklayın.

Malzemeler

  • 1 bardak tam buğday unu
  • 1/4 bardak beyaz un
  • 1/4 bardak şeker
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1/4 tatlı kaşığı tuz
  • 1/2 bardak badem/ceviz, bıçakla iri iri doğranmış
  • 1/4 bardak kuru üzüm
  • 2 tane iri yumurta
  • 1 tatlı kaşığı vanilya özütü

Tarif

  1. Fırını 180 derece ısıtın. Fırın tepsisine yağlı kağıt serip bir kenara koyun. Bir kasede elediğiniz unları, şekeri, kabartma tozunu, tuzu karıştırın, bademleri/cevizleri ve kuru üzümleri ekleyin.
  2. Bir başka kasede yumurtaları ve vanilya özütünü çırpın. Unlu karışıma ekleyin, karışım toparlanıncaya kadar karıştırın.
  3. Hafifçe unlanmış bir yerde hamuru yaklaşık 2,5 cm kalınlığında, 5 cm eninde, 15 cm uzunluğunda olacak dikdörtgen bir şekle  getirin, yağlı kağıda aktarın. Önceden ısıttığınız fırında 20-25 dakika kadar pişirin. Fırından çıkarın, tamamen soğuduktan sonra dilimlere ayırın.
  4. Fırın sıcaklığı 150 dereceye düşürün,  dilimleri fırın tepsisine geri yerleştirin, bir kere çevirerek 25 dakika kadar tekrar pişirin. Tamamen soğuduktan sonra afiyetle yiyin.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Tam buğday unlu, üzümlü, bademli biscotti

  1. didem says:

    nekadar güzel görünüyor ellerinize sağlık afiyetler olsun sevgiler

  2. Yazınızı yüzümde gülümsemeyle okudum.Gercekten bende okadar seviyorumki biriktirmeyi buzluktakilerle aylarca yaşayabilirim:)) sizingibi..kesinlikle bende artik biseylerden kurtulsam iyi olacak.Cunku bende 30 yasima kadar karsilasmadigim birden cikan yuzumdeki minik egzamamla dolasiyorum:(duygu birikimimden oldu diye dusunuyorum.:(ve cok hassas bir cildim var:(sogukta falan kipkirmizi olurum.Bu arada hocanin gosterdigi o durusuda merak ettim.Cok uzattim:(cilt problemleri falan:)gercekten duygu ve esya biriktirmeyi biraksak daha iyi olacak.Biscottiler cok leziz gorunuyor.Cok severim.Ellerinize saglik.
    Sevgiler

    • nur says:

      Siz de benim gibisiniz demek, benim alerjilerim de 29 yaşında başladı ve cildim birdenbire hassaslaştı. Ben de bu durumun hem eşyaları, hem de duyguları biriktirmekten olabileceğini düşünüyorum:( Hocanın gösterdiği duruşu tam hatırlayamadım ne yazık ki, sanki öne eğilmeli bir duruştu ama emin değilim, yanlış bilgi vermeyeyim. Hocaya sorup öğrenebilirsem size de haber veriririm:) Güzel sözleriniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim:)) Sevgiler

  3. prometheus says:

    geçmiş olsun sevgili zemberekkuşu, umarım bu yoga terapisi ve aydınlanma bir nebze olsun seni rahatlatmış ve alerjinde bir azalma sağlamıştır 🙂
    bu ara biscottiler süper görünüyorlar hakkaten, her ne kadar tadamasak da :PPP
    saygılar, sevgiler…

    • nur says:

      Teşekkür ederim Promotheus, bu yoga ortamları ve aydınlanma halleri alerjilerime iyi geliyor mu bilmiyorum ama ruhuma iyi geldiği kesin:) Biscottileri tatmak için seni bekledim ama İsmail bey bu bekleme süresince hepsini yedi😛, bir daha ki sefere artık:) Benden de saygılar, sevgiler…

Leave a Reply

