Yulaflı, incirli, cevizli bisküviler

Ben üniversitedeyken Eti’nin “Turti” diye bir atıştırmalık bisküvi mi desem turta mı desem (adı turti olduğuna göre turta olsa gerek) bir şeyi vardı. Pek bir severdim ben onu, sanırım benden başka seveni pek yoktu ki, bir süre sonra üretimden kaldırdılar, piyasada bulunmaz oldu. Bu bisküviler bana Eti Turti’yi hatırlattı sevgili okur, o yüzden bunları da çok sevdim ben. Bir de pişerlerken ev mis gibi tarçın koktu, sonbaharın geldiğini bir kez daha hissettim, o da hoş oldu yani. Bu arada bahsetmeden geçmek istemedim, tarif blogunu çok sevdiğim şef Sarah Britton‘a ait. Tabii ben malzeme yokluğundan bayağı bir değişiklik yaptım onun tarifinde, bu yüzden benim bisküviler onun yaptıklarına hiç benzememiştir eminim, ama çok güzel oldu kesinlikle. Neyse efendim lafı çok uzatmayayım, hepinize afiyet, bal, şeker olsun, mutlu haftalar olsun şimdiden.

Malzemeler

Hamur için

  • 1 su bardağı/150 gr yulaf ezmesi
  • 1/4 tatlı kaşığı karbonat
  • 1/8 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 2 yemek kaşığı pekmez
  • 1 yemek kaşığı demlenmiş çay
  • 1 tatlı kaşığı keten tohumu
  • 4 yemek kaşığı üzüm çekirdeği yağı

İçi için

  • 1 su bardağı doğranmış kuru incir (150 gr)
  • 1/2 bardak demlenmiş çay
  • 2 tatlı kaşığı limon
  • 1 çimdik tuz
  • 1 avuç ceviz içi
  • 1 demlik poşet çay

Tarif

  • İlk önce demlik poşetin üzerine 3/4 bardak kaynar su döküp bir bardakta demleyin (ben 3-4 tane kakule de attım içine, evde yoksa veya sevmiyorsanız kullanmayabilirsiniz). 15-20 dakika sonra demlik poşeti ve koyduysanız kakuleleri çıkartın.
  • Hamuru hazırlamak için yulaf ezmesini robota atın, iyice un haline gelene kadar çevirttirin. Yulaf un haline geldikten sonra önce kuru malzemeleri (tuz, karbonat, tarçın, keten tohumu) içine atın onlarda iyice karışsın, sonra da pekmez, üzüm çekirdeği yağı ve çayı atın, hamur top gibi olana kadar tekrar çevirttirin. Daha sonra hamuru streç filme sarıp en az bir saat buzdolabında dinlendirin, bir gece önceden de bu işlemi yapabilirmişsiniz sorun yokmuş.
  • Hamur dinlenirken iç kısmını hazırlamaya başlayın. İncirleri, demlenmiş çayın kalan kısmını, 2 tatlı kaşığı limon suyunu ve bir çimdik tuzu bir sos tenceresine alın. 15-20 dakika incirler yumuşayıncaya kadar kaynatın. Ocaktan alın blenderla püre haline getirin (Bu püreyi de bir gece önceden yapabilirmişsiniz).
  • Cevizleri bıçakla küçük parçalar halinde doğrayın veya havanda irice dövün. İncirli pürenin içine atıp karıştırın.
  • Dinlendirdiğiniz hamuru buzdolabından çıkarın yağlı bir kağıdın ortasına yerleştirin, üzerine de bir yağlı kağıt serip merdaneyle açın, yaklaşık 12*28 cm büyüklüğünde bir dikdörtgen elde etmeniz lazım.
  • Dikdörtgenin kenarlarını düzeltin, ortasına ılımış olan incirli karışımı sürün. Dikdörtgenin kenarlarında kalan kısmı inciri sürdüğünüz kısmın üzerine kapatın, hafifçe bastırın. Daha sonra bir bıçakla dilimler kesin (Sarah Britton’ın tarifine göre yaklaşık 10-12 tane dilim olması lazım ama benimkinden 8 tane oldu, evde kalabalıksanız ona göre malzemeleri artırabilirsiniz.)
  • 175 derecede ısıttığınız fırında yaklaşık 20 dakika pişirin, yemeden önce tamamen soğumasını bekleyin fırından çıkar çıkmaz lüpletmeyin, soğuyunca daha lezzetli oluyor:)
This entry was posted in Şeker ilavesiz tatlılar and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

10 Responses to Yulaflı, incirli, cevizli bisküviler

  1. Bihter Deniz says:

    Turtaydııııı:))bende çoooook severdim.Hatta üniversitedeyken evden yurda giderken bavuluma stok yapıp öyle giderdim.İncirlisine bayılırdım ben.Arkadaşlara bile sevdirmiştim hatırlıyorum.Vallahi eski günlerimi hatırladım birdenbire negüzeldi…çok leziz görünüyor bisküvilerinizde .Deneyeyimde o günlere dönerim bende belki birazcık:)ellerinize sağlık oldun..Görüşmek üzere tekrar..
    sevgiler

    • nur says:

      Ben de ders aralarında yerdim, çok güzeldi gerçekten de Turti’nin incirli cevizlisi, özledim ben de o günlerii: ) Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz ve ziyaretiniz için:)Sevgiler

  2. Ellerine sağlık. Eminim seninkiler çok daha güzel olmuştur😉

  3. nilay says:

    Ne diye bilirim tam bir bomba
    Görüntü de bir harika
    Sevgiler

  4. Ben daha önce bu bloğa geldim mi hatırlamıyorum. Ama şöyle bir baktım, fotoğraflara hayran kaldım. Çok iyi, çok hoş. 2 tarifi gözüme kestirdim. Hemen not alıyorum. Çok yakın zamanda deneyeceğim🙂
    Sevgiler…

    • nur says:

      Çok teşekkür ederim güzel sözleriniz için:) Ben de sizin bloğunuzdaki tariflere ve fotoğraflara hayranım:) Tarifleri deneyince de beğenirsiniz umarım, sevgiler…

  5. melis says:

    uzum cekirdegi yagini nerden buldunuz acaba baska yag denenebilir mi?

    • nur says:

      Üzüm çekirdeği yağını bizim evin yakınındaki bir marketten almıştım, Olitalia marka, Migroslarda oluyor genelde. Üzüm çekirdeği yağı kokusuz ve hafif bir yağ o yüzden ben tercih ettim ama başka bir yağ, eritilmiş tereyağ mesela da olabilir bence, neden olmasın:) Bazen iyi sonuçlar vermese de ben her zaman tarifleri kendime göre değiştirme taraftarı olmuşumdur.Sevgiler

Leave a Reply

