Milföylü tartlar

Sonbaharın gelmesinden mi bilmem ama bu aralar her şeyden turşu kurasım var sevgili okur, deli gibi turşu yapmak istiyorum. Turşu yeme peşinde değilim yanlış anlaşılmasın, sadece yapmak istiyorum. Şimdiye kadar kornişon, yeşil domates ve cin biber turşusu yaptım, sanki kabak ve kırmızı soğan turşusu da yapacak gibiyim, hayırlısı. Güzel bir şeyler çıkarsa buraya da yazarım.

Onun dışında da hep basit şeyler yapmak istiyorum. Bu adına tart dediğim ama tart denir mi çok da emin olamadığım şeyler (sonunda şeye döndü işte) evde hafif ve basit şeyler yeme prensibimiz sonunda geçtiğimiz cumartesi benim öğle yemeğim oldular ama kahvaltı ve brunchlar için de ideal bence. Deneyiniz.

Malzemeler (4 parça tart için)

  • 4 parça milföy hamuru
  • 1 diş sarımsak
  • 1 iri domates
  • 1 yumurta
  • Üzeri için dilim kaşar peyniri/hellim/dil peyniri/sucuk/pastırma (üzerine ne koymak istiyorsanız, size kalmış)
  • Kekik

Tarif

  • Oda sıcaklığında yumuşamış milföy hamurunu merdaneyle incecik açın, kenarlarından birer santimlik parçalar kesip, kenar kısımlarının üzerine geri yapıştırın.
  • Sarımsağı yarıdan kesip milföy hamurunun üzerine sürün, sarımsak seven bir insansanız sürdükten sonra kalanını da ince ince doğrayıp milföylerin üzerine yerleştirin.
  • Domatesin kabuğunu soyup ince dilimler halinde kesin, milföylerin üzerine koyun. Domateslerin üzerine peynir dilimleri ve istiyorsanız sucuğu dilimleyip yerleştirin. Birer tutam kekik serpin.
  • 1 yumurtayı çırpın, tartların kenarına sürün, 200 derecede önceden ısıttığınız fırına verin. Üzerleri kızarana kadar pişirin(yaklaşık 15-20 dakika).

Notlar

  • Ben markette Feast marka tam buğday unlu milföy hamuru bulmuştum, onu kullandım, güzel oldu.
This entry was posted in Kekler, kurabiyeler ve tartlar and tagged , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Milföylü tartlar

  1. tolgucak says:

    az önce yemek yememe rağmen şu fotograftaki güzelliği görünce tekrar ağzım sulanmaya başladı:) eline saglık, tarifi not ettim, bayram menümüze aldık şimdiden🙂

  2. weps says:

    acayip gaza geldim ! bende yapicam

Leave a Reply

