Karabuğday salatası

Geçen yazıda “koskoca Ağustos”u iki tane tarifle geçirdiğim için kendi kendime sitem ettikten sonra, Eylül ayında hiç bir yazı yazmamı neye yordunuz bilmiyorum ama bahanem hazır: Milano’ya çalışmak ve araştırma yapmak gibi ulvi amaçlarla kısa süreli(1,5 ay) giden Çağlar’ın yanına tatile gittim:) Bol bol gezdim, ara ara dinlendim, saatlerce yürümekten ayaklarımda derman kalmadığı da, bir parka gidip bütün öğleden sonra kitap okuduğum da oldu. Kısacası pek güzel bir tatil geçirdim.

Milano’da bulunduğum üç hafta boyunca kaldığımız evin mutfağındaki alet edavatın toplamını şurada hop diye sayabileceğimden (dörder adet tabak ve bardak, bir salata kasesi, bir tava, bir küçük tencere ve toplamda dokuz adet çatal, kaşık ve bıçak, bir mikrodalga fırın, ocak ve buzdolabı) evde de çok fazla yemek yapamadım haliyle. Şimdi haliyle dedim ama biraz da canım yemek yapmak istemedi sanırım. O yüzden genel olarak İtalya’da hayatım peynir, domates ve hamurun birleşmesiyle oluşan gerek pizza, gerek foccacia, olmadı makarna, bilemedin sandviç formunda neticelenen şahane şeyleri yemekle geçti. Bir de günde iki top dondurmamı hiç aksatmadan aldım, aferin bana. Düşününce de ağzım sulandı şimdi, bir top tiramisulu, bir top fındıklı dondurma olsa da yesek. Anlayacağınız sağlıklı beslenme yaklaşımlarım da üç haftalığına ağır sekteye uğradı. Pişman değilim, yine olsa yine yaparım.

Yalnız tatilin iki tane yan etkisi oldu bende. Şimdi orada olduğum son hafta ciddi ciddi sonbahar geldi Milano’ya, montlar, kalın çoraplar, botlar giyildi, öyle gezildi. Ankara’ya döndüğümde ise hava hala yaz havası(ymış), benim kıyafet ayarları bi şaştı, evden hırka, üstüne kot ceket, boynuma bir fular ne varsa giyinip çıkmaya başladım. Sonra geçen cuma bir baktım, babam benden ince giyinmiş (ki kendisi ailede kat kat giyinmesi ile ünlü bir insandır), o zaman bir ayar yaptım kıyafetlere ama şimdi de hava mı soğudu ne, of neyse, tutturamadım işte.

Tatilin ikinci yan etkisi de orada mutfaktan böyle uzaklaşınca dönünce de hemen yaklaşamama şeklinde kendini gösterdi. Bu yüzden önce Çağlar’ın evde olmamasından faydalanıp buzlukta birikenleri tüketmeye verdim kendimi, daha sonra da annemlerin yanına gittim, bugüne kadar henüz yemek yapmış da değildim. Neyse dedim sonunda böyle olmayacak hiç olmazsa bir ses vereyim, bugün koşa koşa eve geldim güneş batmadan yarım saat içinde bu salatayı yapıp, fotoğraflarını çekiverdim. Evet çok planlı çalıştım sevgili okuyucu.

Bu arada karabuğdayla tanışıklığınız ne durumda bilmiyorum ama ben yeni tanıştım kendisiyle. Gerçi bir süredir karabuğdaylı tarifleri, hep takip ettiğim yabancı bloglarda görüp “neymiş bu” diye merak ediyordum. Geçenlerde(dediğim en az iki ay önce) Migros’ta görüp (Yar marka) sepete attım. Eve geldim şu tarife göre önce haşlayıp, sonra sütle karıştırıp, kuru meyve doğrayıp sabah kahvaltısına yedim, çok sarmadı açık söyleyeyim. Ama bu salata çok güzel oldu, çekinmeden deneyin bence. En faydalı yiyeceklerden biriymiş kendisi, benden söylemesi. (Karabuğday da neymiş diye merak ettiyseniz, buraya ya da buraya (İngilizce bilenler tıklasın buraya) tıklayın.) Haydi hepinize afiyet olsun.

Malzemeler

  • 1 bardak karabuğday
  • 3 bardak su
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1/4 demet dere otu
  • 1/4 demet nane
  • 1 iri domates
  • 1,5 çay kaşığı kimyon
  • Yarım çay kaşığı yenibahar
  • 8-10 tane cin biber turşusu (acı sevmiyorsanız koymayın)
  • Zeytinyağı
  • Nar ekşisi

Tarif

  • Karabuğdayı bir miktar tuz koyduğunuz 3 bardak suda yumuşayıncaya kadar, yaklaşık 10 dakika, haşlayın.
  • Maydanoz, nane, dere otu ve turşuyu ince ince doğrayın.
  • Domatesleri tavla zarı büyüklüğünde doğrayın.
  • Karabuğday haşlanınca süzün, biraz soğuması için bekleyin.
  • Ilınınca doğradığınız malzemelerle karıştırın, kimyon, yenibaharı, ekleyin.
  • Keyfinize göre zeytinyağı, nar ekşisi, tuz ve karabiberi ekleyin, afiyetle yiyin.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Karabuğday salatası

Leave a Reply

