Ev yapımı hindistan cevizi sütü ve hindistan cevizli donmuş yoğurt


İyiden iyiye tembele bağladım sevgili okur, baksana koskoca Ağustos ayı geçmiş ve ben ancak bir tane tarif yayınlayabilmişim. Bütün yaz Ankara’da kalıp, iş yerinde herkesin sırasıyla tatile gidip dönüşünü izledim, dile kolay, bunun bir geri dönüşü olacaktı. Allah’tan bu ay bayram tatilleri oldu da biraz yüzüm güldü. Gerçi dün tatildi de ne oldu, sabahın sekizinde uyanıp, evde harıl harıl temizlik yaptım. Bir de hindistan cevizi sütü ve hindistan cevizli dondurma yapmayı denedim, iyi etmişim değil mi?

Açıkçası hindistan cevizine çocukluğumdan beri bayılırım. Hele hindistan cevizi kokusuna karşı koymam mümkün değil sanırım. Herhangi bir şeyin hindistan cevizi kokulusu varsa  ona karşı ister istemez bir sempati oluşuyor içimde. Dilbert’ın bir bölümünde vardı, yanlış hatırlamıyorsam,  Dilbert bir maviyse ve sevimli ise mutlaka satar mantığı ile mavi bir ördek tasarlıyordu ve bu ördekçik pek  tutuyordu. İşte böyle ben de eğer bir şey hindistan cevizli, küçük ve sevimli ise mutlaka alırım. Neyse efendim, hindistan cevizi sütü de ne zamandır markette görüp, içindekileri okuyunca almaktan vazgeçtiğim bir şeydi, evde yapılabildiğini öğrenince kendim de bir deneme yaptım, sonuç bence gayet başarılı.

Hindistan cevizi sütünü içine bal/şeker katarak, muzla ya da başka meyvelerle ve yoğurtla beraber blenderda milkshake haline getirerek, kahvenize ekleyerek ya da dondurma yaparak değerlendirebilirsiniz.  Sütü yaparken kullandığınız hindistan cevizi rendesini ise benim gibi dondurmaya katarak, tatlılarınızın ve keklerinin içine karıştırarak afiyetle tüketebilirsiniz. İsterseniz yoğurtla karıştırıp yüzünüze de sürebilirsiniz bu arada, cilde pek faydalıymış diyorlar.

Hindistan cevizi sütü

Malzemeler (1 su bardağı hindistan cevizi sütü için) (Tarifin orijinali için buraya tıklayın)

  • 1/2 su bardağı hindistan cevizi rendesi
  • 2 su bardağı kaynar su

Tarif

  • Hindistan cevizi rendesinin üzerine 1 bardak kaynar suyu dökün, blenderda veya robotta pulse düğmesini 10’ar saniye basarak tırlatın. 3’er defa yapsanız yeter, ama robotun düğmesine basıp bırakıp gitmeyin. Kısa kısa açıp kapatın.
  • Karışımı ince delikli bir süzgeçten hindistan cevizi rendelerinin üzerine bastırarak süzün.
  • Daha sonra 2. bardak kaynar suyu ekleyerek süreci tekrarlayın.

Hindistan cevizli donmuş yoğurt

Malzemeler

  • 1 su bardağı hindistan cevizi sütü
  • 2 su bardağı süzme yoğurt
  • 1/2 su bardağı bal
  • 1/2 su bardağı hindistan cevizi rendesi

Tarif

  • Hindistan cevizi sütü, süzme yoğurt, hindistan cevizi rendesi ve balı karıştırın. 1 saat kadar buzdolabında bekletin.
  • Dondurma makinenizin talimatları doğrultusunda donmuş yoğurdunuzu hazırlayın ya da karışımı buzluğa atıp yarım saatte bir çıkartarak güzelce çırpın, 2-3 saat içerisinde donmuş yoğurdunuz hazır olacak.
  • Not: Dondurma makinesi kullanmadan yapacaksınız, hindistan cevizi sütü miktarını azaltın, yarım su bardağı yeterli olur bence. Afiyet olsun.
This entry was posted in Şeker ilavesiz tatlılar and tagged . Bookmark the permalink.

6 Responses to Ev yapımı hindistan cevizi sütü ve hindistan cevizli donmuş yoğurt

  1. Nil says:

    evet i heart hindistan cevizi! Eline sağlık kuş. Beğendim. Hindistan cevizini kırınca içinden çıkan süt, hindistan cevizi sütü değil mi yani? onu napıyoruz döküyor muyuz? cevizi nasıl kırdın? kim kırdı? Çok maceralı bir süreç… Çağlar dokunmaz yeminle🙂

    bu arada çok güzel hindistan cevizi sütüne açılman iyi olmuş. Tatlıyla sınırlamayalım. Asya mutfağında bu sütü çılgınca kullanıyorlar. tavuklu baharatlı bir sürü yemek var onları da yap🙂 ben çok severek yiyorum. Bir de Sri Lankalılar hindistan cevizi rendesinden bir çeşit acılı ezme yapıyorlar o da çok ilginç.

    • nur says:

      Nilim, hindistan cevizinin içinden çıkan su gibi sıvı hindistan cevizi sütü değilmiş. Hindistan cevizi sütü, hindistan cevizinin etli kısımlarını rendeleyip, onu suyla birlikte blender veya benzeri bir alette çekerek elde ediliyormuş. Yalnız ilk çekimde oluşan sıvı çok kıvamlı oluyormuş, ona hindistan cevizi kreması diyorlarmış, sonrakiler ise hindistan cevizi sütü oluyormuş. Ama yanlış anlaşılmasın ben bildiğimiz pakette satılan hindistan cevizi rendesi ile yaptım sütü, herhalde hindistan cevizinin kendisini rendeleyip yapsam çok daha güzel olurdu. Hindistan cevizi sütü gerçekten de Asya mutfaklarında hem tatlı hem tuzlularda kullanılıyor, o tariflerden de denemeyi planlıyorum bakalım, güzel bir şeyler olursa bloga da koyarım.
      Bu arada Çağlar’ın günahını aldın, kendisi iki adet hindistan cevizini çatır çatır kırdı:)

  2. Asli says:

    Bak o sütle çok pis Pina Colada yapılır, benden söylemesi.. Kesin dene! Üşenmesem her gün yapar içerdim-şifa niyetine :)))

  3. Selin says:

    Hindistan cevizi sutu ile kremasini yapmani tavsiye ederim. Cok begeneceginden eminim.

Leave a Reply

