Telif hakları ihlali

Müjde, benim de telif haklarım ihlal edildi. Şu memlekette telif hakları ihlal edilmeyen bir ben kalmıştım sevgili okur, o da oldu çok şükür. Hayır sitemi tıklayan kişi sayısı günlük 20’yi 30’u zor geçerken, giren bir takım insan evlatlarının da çalıp çırpıp çıkması iyice sinirime dokundu yasalara saygılı okur.

İnternette tesadüfen dolanırken, “bu benim fotoğrafım değil mi” diyerek girdiğim  http://www.mahmure.com/ adresli …* web sitesi  hiç çekinmeden, bir kaynak bile göstermeden tariflerimi de, fotoğraflarımı da kendi web sitesi kopyalayıp yapıştırmışlar (örneğin http://yemek.mahmure.com/yemek-tarifleri/balli-irmik-tatlisi/1028430). Hele bu mahmure.com …’sı üşenmeyip her yayınladığım tarifi arşivine eklemiş. Bravo ne diyeyim artık bilemiyorum. Bunlar benim tesadüfen bulduklarım, bir de bulamadıklarım vardır belki. Üstelik bu … siteler başka kimlerin telif haklarını ihlal ediyorlardır kim bilir. O yüzden sınai mülkiyet konuları ile ilgili çalışan bir uzman olarak dayanamayıp bu yazıyı yazmaya karar verdim sevgili okur, umarım anlayışla karşılarsın.

Bakın … içerik hırsızları bu yaptığınız 5846 Sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanuna göre cezai takibi gereken bir suç, internette gördüğünüz her fotoğrafı, her yazılı metni kaynak göstermeden yayınlayamazsınız. Öğrenin diye yazıyorum 5846 sayılı Kanunun 71. maddesine göre hem adli para cezası hem de 5 yıla kadar hapis cezası alabilirsiniz. Alın buradan kanunu bir okuyun irdeleyin. Bu blogta yayınladığım tüm fotoğraf ve yazılı metinlerin telif hakkı bana aittir, yazılı iznim olmadan ve kaynak gösterilmeden kullanılamaz. Son olarak buradan peşinen yazayım, bu postu hiç çekinmeden alıp sitenizin münasip bir yerinde yayınlayabilirsiniz. Yuh.

*Buradaki boşluğu ve yazının devamında yer alan boşlukları istediğiniz gibi doldurabilirsiniz, ben içimden geçen hiç de hoş olmayan sıfatları buraya yazmak istemedim.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

14 Responses to Telif hakları ihlali

  1. ismail says:

    “put it in your appropriate place”🙂 by E.Bağış

  2. Nil says:

    ah canım kıyamam. Neyse site sahiplerine ileti at madem rahatsızlığından ötürü.

  3. Nur Hanım, önlem olarak sitenizde mousela tarama ve kopyalama özelliklerini iptal edebilirsiniz, en azından biraz caydırıcı olabilir. WordPress de nasıl yapıldığını bilemiyorum ama ben blogumda önlem olarak bunu yaptım.

    • nur says:

      Böyle bir özellik olduğunu bilmiyordum, WordPress’te de vardır herhalde, araştıracağım, caydırıcı olabilir cidden, çok teşekkür ederim öneriniz için…

  4. didem says:

    merhaba kesinlikle haklısınız bende blogspottayken tüm tariflerimden bir site oluşturmuştu gerizekalının biri şimdi resimlerimin üzerine site adımı yazıyorum kopyalayamıyorlar çaldıkları belli oluyor sizde öyle yapın isterseniz emek hırsızı hepsi sevgiler
    hdidem
    http://www.hadisofraya.com

    • nur says:

      Merhaba, en mantıklısı, resimlerin üzerine site adını yazmak galiba, çünkü wordpress’te resimleri kopyalamayı engelleyen eklentiyi kuramadım ne yazık ki, ziyaretiniz için teşekkürler, sevgiler…

  5. Mehmet Mert says:

    Büyük ihtimalle o zaman istek olmuş ve konu silinmiş. Ve yine sanıyorumki silin demeden önce sen bu yazıyı buraya yazmışsın. Forumda olur bu tür işler ve bizde her silinmesini istenen konuyu aynı gün veya 2-3 gün içinde silmişizdir. Bu yazıyı yazmanın bir mantığını bulamadım. Çünkü istenipte silmediğimiz bir yazı yoktur. Bir ayıp varsa oda bu yazıda forumumuzun ismini yazandadır.

    • nur says:

      Mehmet Bey,
      Öncelikle iznim olmadan kullanılan o fotoğrafı ve yazıyı sildiğiniz için teşekkür ederim. Ancak ben yorumunuzda belirttiğinizin aksine forum yönetimine attığım maillere cevap verilmediği, ayrıca fotoğrafım ve yazım “aynı gün veya 2-3 gün içerisinde” silinmediği için bu yazıya sizin forumunuzun adını da yazdım. Fotoğrafımı ve yazımı forumunuzdan sildiğiniz için, üslubunuzun çirkinliğine rağmen, forumunuzun adını yazımdan sileceğim.

  6. Elif says:

    Vay be! Şahsen ben de insanlarla paylaşmak amacıyla blogumu hazırlıyorum ama 2 dakika ayırıp, bir mail atsalar, insan seve seve izin verir. Yazık.

    • nur says:

      Evet kesinlikle, yani bir şekilde o fotoğrafı benim çektiğimden o tarifi benim denediğimden haber verseler yeter ama ne yazık ki hiç umurlarında değil, yazık gerçekten.

  7. Selin says:

    Herhangi bir girisimin oldu mu peki?
    Yazilar siteden kaldirildi mi, bilgi verebilrisen cok sevinirim.

    • nur says:

      Herhangi bir girişimim olmadı açıkçası, sadece mail attım, onu da pek sallamadılar (Mahmure.com’dakiler) diğerleri kaldırdı ama. Bu konu gerçekten çok sinir bozucu…

Leave a Reply

