Elmalı ve lavantalı enginar

Açıkçası enginarı çok severim, değişik tarifler denemeyi de…Mesela annemin birbirinden nefis enginar tarifleri vardır ve hepsini ayrı ayrı çok severim. İç baklalısını, patatesli, bezelyeli, havuçlu karışık garnitürlüsünü,  hele enginar dolmasını yemelere doyamam. Ben de bugüne kadar iç baklalı enginarı ve karışık garnitürlüsünü denedim. İç baklalısını  beceremedim doğrusu, baklalar pek pişmedi, enginarlar bi tuhaf oldu, öyle olunca bir daha iç baklalı enginar pişirmeye yeltenmedim. Zaten enginar dolmasını yapmak benim boyumu aşar. Garnitürlüsüne dadandım bu sene, bir aydır her hafta yaptım neredeyse, sonunda bu kadar enginar seven bir insan olmama rağmen itiraf etmek gerekirse beni bile biraz baydı.

Neyse efendim geçtiğimiz ay sevgili patronum Tamay Hanım bana bu tarifi  ve yanında yapılmış halini tatmam için verdi sağolsun, o kadar beğendim ki, etrafımdaki herkese anlattım ayy, öyle güzel şöyle güzel bik bik diye. Ama onun tarifte lavantalı zeytinyağı (kendi yapımları) kullandığını bildiğimden, evde de ne yazık ki öyle nefasette bir zeytinyağı olmadığından, bu tarifi denemeyi devamlı erteledim. Ama birden aklıma geldi, lavantalı zeytinyağı yoksa ben de kuru lavanta çiçeklerinden koyardım canım. Geçen pazar bu cin fikrimin neşesi içinde pişirdim bu yemeği. O kadar güzel oldu ki… Elmanın enginarla uyumu, lavantanın yemeğe kattığı o naif tat, off off, bu satırları yazarken bile ağzım sulandı. Enginarlar bitmeden hemen deneyin, siz de Tamay Hanıma teşekkür edeceksiniz.

Malzemeler

  • 6 tane enginar göbeği
  • 1 büyük elma
  • 1 büyük soğan
  • 1 tatlı kaşığı kuru lavanta çiçeği
  • 1 limonun suyu
  • 1 yemek kaşığı un
  • Su
  • Zeytinyağı

Tarif

  • Soğanları yemeklik, küçük küçük doğrayın.
  • Tencereye zeytinyağı ve soğanları koyun, soğanların üzerine tuz serpip kavurun, lavantayı da ekleyin öyle de biraz kavrulsun ve lavantaların kokusu çıksın.
  • Elmayı soyup dilimleyin, her bir enginar göbeğine en az iki dilim olacak şekilde hesaplayın, eğer elmanız küçükse iki elma kullanabilirsiniz.
  • Kavrulmuş soğanların üzerine enginarları yerleştirip, üzerlerine elma dilimlerini koyun, limon suyunu hepsinin üzerine dökün.
  • Bir kapta su ve unu karıştırın, elmaların ancak üzerine çıkacak şekilde dökün, kısık ateşte tencerenin kapağını çok fazla açmadan, enginarlar pişene kadar kontrollü bir şekilde pişirin.
This entry was posted in Zeytinyağlılar and tagged , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Elmalı ve lavantalı enginar

  1. Ersin Aksoy says:

    Hakikaten muhteşem bir tarif, bizzat denedim…kullandığım elmalar tatlı elma olmasına rağmen tarife göre pişirdikten sonra ekşimsi muhteşem bir tat alıyor. Bir de, ilk kez bir yemekte lavanta kullandım ve sonuç muhteşem. Teşekkürler Nur Teşekkürler Tamay Hanım

  2. Ersin Aksoy says:

    NOT: saydım, muhteşem kelimesini tam 3 kez kullanmışım. bu yemeğin adı “muhteşem enginar” olsun🙂

  3. Banu says:

    Aaa evet, ben de yedim bu güzel yemekten…Yavuz getirmişti, bende enginarın üstündekinin ne olduğunu bir türlü çözememiştim…elmaymış demek:)

    • nur says:

      Bu tarif enginar tariflerim arasında birinci sırada yer alıyor, elmaların elma olduğu da hiç anlaşılmıyor gerçekten. Bu arada bu tarif Tamay Hanım ve eşi Can Beyin beraber yarattıkları bir tarifmiş meğer, eşine de ayrıca teşekkürlerimi ileteyim buradan:)

Leave a Reply

