Zencefilli brokoli çorbası

İtiraf edeyim, bütün kış bu çorbayı yapmak istedim. Ama bir türlü evdeki malzemelerle çorbayı yapmak için gerekli olan malzemeler denkleşmedi. Pırasa vardı, brokoli yoktu, brokoli vardı, reyhan yoktu falan filan…Nihayet son soğuk havaları yaşadığımızı umut ettiğim geçen hafta, çorbayı pişirip, bütün kış neden denemedim diye bin pişman oldum. Eğer bu çorbayı bir kez yaparsanız, brokoliyi başka türlü yemek istemezsiniz benden söylemesi…Bu arada bir de yerinde bakmak isterseniz, tarif Şemsa Denizsel‘in sahibi olduğu Kantin‘den.

Malzemeler (4 kişilik)

  • 200 gr brokoli
  • 1 pırasa
  • Ceviz büyüklüğünde taze zencefil
  • 1 küçük soğan
  • 1 limon kabuğunun rendesi
  • 2 dal reyhan
  • 1 dal biberiye (ben 1 çay kaşığı kuru biberiye koydum)
  • Su (Yaklaşık 3 bardak)
  • Zeytinyağı
  • Tuz, karabiber

Tarif

  • Soğanı, pırasayı, reyhanı ve zencefili küçük küçük doğrayın.
  • Zeytinyağı koyduğunuz tencereye hepsini birden alıp, limon kabuğunun rendesini de ekleyip orta ateşte bir süre kavurun, bir yemek kaşığı suyu da ekleyip Şemsa Hanımın tabiri ile “terletin”.
  • Daha sonra üzerlerine yaklaşık bir buçuk-iki bardak su ekleyin, su kaynayınca brokolileri suya atıp pişmesini takip edin, brokolileri çok fazla sararmamasına dikkat edin.
  • Pişince içindeki reyhan ve biberiyenin çöplerini alıp, çorbayı el blenderindan geçirin, tuzunu karabiberini ilave edin.
  • Eğer çorba koyuysa istediğiniz kıvama gelinceye kadar su ilave edebilirsiniz.
  • Dilerseniz içine krema da koyabilirsiniz (ben koymadım), ama krema koyarsanız, kremayı ekledikten sonra çorbayı kaynatmayacakmışsınız. Hepinize afiyet olsun.
This entry was posted in Çorbalar and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Zencefilli brokoli çorbası

  1. Nil says:

    pek güzel, sarımsak da mı koysak ne!

Leave a Reply

