Çikolatalı muzlu kek


Hepimizin bayıldığı bazı mükemmel ikililer vardır ya, işte bu mükemmel ikililer de çoğunlukla son derece kişisel olup, benim için şu sıralar sıcak ülkelere göçüp deniz-güneş hevesimi tatmin etme hayaliyle başlamakta, sabah şöyle ballı-kaymaklı, sucuklu yumurtalı güzel bir kahvaltı edip, gün boyu gölge bir yerlerde ama denize karşı bir şezlongta uzanıp kitap okuma, denize girme ve sonrasında uyuklama, öğleden sonra bira ve patatesle açılışı yapıp, akşama da rakı ve balıkla demlenme, üstüne de sade Türk kahvesini yanında azıcık çikolata ve ardından bir bardak suyla höpürdetme hevesiyle devam etmektedir.  Evet yanlış anlamadınız sevgili okuyucu fena halde tatile gidesim var.

Ama şu sıralar tatile gitme ihtimalim ne yazık ki pek düşük olduğundan kendimi bana göre bir diğer mükemmel ikili olan muz ve çikolataya doyarak mutlu ediyorum. O yüzden çay ve kahveyle mükemmel bir ikili oluşturan bu keki denerseniz seveceğinize olan inancım tam. Şimdiden hepinize afiyet olsun diyorum.

Malzemeler

  • 2 yumurta
  • 3 iri, olgun muz
  • 1/2 bardak şeker (isterseniz damak tadınıza göre azaltıp artırabilirsiniz)
  • 80 gr tereyağı
  • 1,5 bardak (210 gr) tam buğday unu
  • 1 bardak kefir
  • 1 tatlı kaşığı vanilya özütü/1 paket vanilya
  • 80 gr bitter çikolata (70% kakao oranlı)
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 tatlı kaşığı karbonat

Tarif

  • Fırınınızı 175 derecede ısıtın.
  • Oda sıcaklığındaki yumurtayı şekerle beraber çırpın.
  • Tereyağını eritin, yumurtalı karışıma ekleyip çırpın.
  • Kefiri, vanilya özütünü de ekleyin.
  • Muzları ezin, çikolatayı bıçakla küçük parçalara bölün, her ikisini de karışıma ekleyin.
  • Unu eleyin, içine karbonatı ve kakaoyu da ekleyin.
  • Unu da yumurtalı karışıma ekleyin, kaşıkla çırpmadan iyice karıştırın.
  • Yağladığınız 20*20 cm’lik kek kalıbına dökün, keke batırdığınız kürdan temiz çıkana kadar pişirin.
This entry was posted in Kekler, kurabiyeler ve tartlar and tagged , , . Bookmark the permalink.

8 Responses to Çikolatalı muzlu kek

  1. Ersin Aksoy says:

    Duygularımıza tercüman olmuşsunuz Nur Hanım. Höpütdetilecek olan Türk kahvesi sakızlı olsun ama mümkünse. Tarifi hemen yarın deneyeceğimdir. Yanlız merak ettim neden kefir. Limonlu kekte hafif mayhoş bir tat veriyor ama çikolatalı muzlu kekte nasıl olur ki?

    • nur says:

      Evet Türk kahvesi damla sakızlı olsa daha hoş olur gerçekten:)Kefir mayhoş bir tat vermiyor kesinlikle, aksine bir yumuşaklık ve lezzet katıyor fikrimce ama içine sinmiyorsa kefir yerine sütle de deneyebilirsin belki, ama süt koyarsan karbonat yerine kabartma tozu koymanı tavsiye ederim.Yoksa kek de acı bir tat olabilir gibi geliyor bana

  2. Hande Özcan says:

    Nur Hocam,

    Bu kekiniz tek kelimeyle mükemmel. Benat Hocaya getirmiştiniz. Tabi bizde boş dururmuyuz hemen yedik:) Yani şöyle diyeyim, ben bu kekin müptelası oldum:) Blogda görünce acayip sevindim. Yoksa Çağlar Hoca ile haber yollayıp tarifini isteyecektim:) Yaşasın çikolatalı muzlu kek!:D

    • nur says:

      Hande beğendiğine çok sevindim, fırsat bulursam yapıp Çağlar hocanızla gönderirim ben yine:)Bu arada bence de yaşasın çikolatalı muzlu kek:))

  3. Asli says:

    Çok güzel gözüküyor Nur!!!
    Ben de geçen gün buranın meşhur organic marketler zinciri WholeFoods’dan bir brownie aldım, aklım uçtu yerken.. senin bu kekin fotosuna bakarken aynı duyguları yaşadım!!! Yarın gidip malzeme alayım hemen :-)) İçi yumuşacık ve bol çikolatalı oldu mu bakiimmm?? :))))

    • nur says:

      Çok teşekkürler Aslı:))
      Evet bol çikolatalı ve pek leziz:) Tabii dürüst olmak gerekirse tam buğday unu kullandığımdan, bildiğimiz brownie yumuşaklığında değil tabii ama bence çok daha lezzetli ve bekledikçe güzelleşen bir kek oldu bu bence…

  4. Nil says:

    eline sağlık kuş. yam yum
    azıcık tuzlu yap
    böyle ekşide olabilir. limonlu sarımsaklı ahtopot yedim geçen pazar, çok güzel.

    • nur says:

      Sağolasın Nilim, ilk hedef olarak annem geçenlerde brokolili bir kek yapmıştı onu yapmayı düşünüyorum bakalım başarı olabilirsem, limonlu sarımsaklı ahtapot da güzel olmaz mı, olur tabii:)

Leave a Reply

