Ispanak çorbası


Yaşasın nihayet bahar geldi, Ankara’da sıcaklıklar 15 dereceleri buldu, öğle vakti dışarı çıktığımda güneş tatlı tatlı yüzümü ısıtmaya başladı, enginarlar, baklalar yüzünü gösterdi. Bu durumda kış sebzeleri ile vedalaşmanın vakti de yavaş yavaş geldi demek ki.  Sizin kış sebzeleri ile aranız nasıl bilmem ama hepsini ayrı ayrı çok seven bir insan olarak bu duruma üzülmüyorum desem yalan olur. Tamam belki karnabaharı, lahanayı, pırasayı ağzınıza sürmezsiniz, ama siz de en azından ıspanakla vedalaşacağımız için üzülüyorsunuzdur herhalde, şöyle bir düşündüm de kim ıspanaklı böreğe hayır diyebilir mesela?
Ben de ise durum tam tersi gibi, ıspanağı çok sevmeme rağmen en az tükettiğim sebzelerden biri kendisi. Uzaktan seviyoruz birbirimizi, çünkü saatlerce yıka yıka gına getiriyor bana.  Eve aldığım ıspanaklar “üşeniyorum, öyleyse yarın” düsturunu benimsememden dolayı en az dört beş gün buzdolabında garip garip yıkanmayı bekliyor.  Zaten o bekleme sürecinde vitaminin yarısı gidiyordur kesin.
Durum böyleyken geçen hafta sonu yıkanmış ıspanak diye tatlı bir şey olduğunu keşfedip mutlu oldum. Eve götür paketi aç, şöyle bir yıka, pişir. Ohh hayat bana güzel valla. O neşeyle değişik bir tarif denemek istedim. Tarif de çok süper çıkmasın mı sevgili okuyucu. Bir de püf noktası öğrendim hem de, bu püf noktası sayesinde bu çorba daha önce yaptığım ıspanak çorbalarından kat kat güzel oldu. Tarif aşağıda zaten, ama püf noktasını da hemen söyleyeyim, efendim çorbaya koyacağınız ıspanakları iki partiye ayırıyorsunuz, bir kısmını pişerken bir kısmını da ocaktan aldıktan sonra blenderdan geçirirken ekliyorsunuz, hem çorbanızın rengi daha güzel bir yeşil oluyor hem de inanılmaz bir lezzet farkı yaratıyor kanımca. Tarifin orijinalini okumak için buradan tıklayabilirsiniz. Hepinize afiyet olsun.

Malzemeler

  • 50gr tereyağı (ben 2 yemek kaşığı zeytinyağı koydum)
  • 1 orta boy soğan, küçük küçük doğranmış
  • 2 diş sarımsak, küçük küçük doğranmış veya dövülmüş
  • 1 orta boy patates, soyulmuş ve küp küp doğranmış
  • 450ml (yaklaşık 1,5 bardak) tavuk veya sebze suyu
  • 600ml (yaklaşık 2+1/4 bardak) süt
  • 450g ıspanak, kabaca doğranmış
  • Yarım limon kabuğu rendesi
  • Bir tutam muskat rendesi

Tarif

  • Tereyağını/ zeytinyağını tencereye koyup soğanları ve sarımsakları ekleyin 5-6 dakika kavurun.
  • Patatesleri de ekleyip bir dakika daha pişirin.
  • Tavuk/sebze suyunu ekleyin ve yaklaşık 8-10 dakika pişirin.
  • Daha sonra sütü de ekleyin ve süt hafiften kaynamaya başlayınca ıspanakların yarısını ve limon kabuğu rendesini ekleyin. 15 dakika kadar pişirin.
  • Çorbayı ocaktan alın, kalan ıspanakları da ekleyin ve çorbayı blenderdan geçirin.
  • Tuzu, karabiberi ve muskat rendesini de ekleyip çorbayı tekrar ısıtın. Eğer koyu olursa biraz daha tavuk/sebze suyu ya da su ekleyip tekrar ısıtabilirsiniz.
This entry was posted in Çorbalar and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

