Fırında beyaz peynirli kabak

Bu kış, mevsiminde olmayan hiç bir sebze ve meyveyi eve sokmadım ama Çağlar’ın geçirdiği operasyondan ve öncesindeki sıkıntılarından dolayı midesini yormayacak yağsız ve hafif yemekler yemesi gerekince durum biraz değişti. Gaz yapan sebze ve meyveler, bakliyatlar, tam tahıllar hepsi yasaklılar listesindeydi. Böyle olunca kış sebzelerinin çoğu yasaklılar listesine girdi, ben de hafif ve sindirimi kolay olduğundan kabak almak zorunda kaldım. Çağlar’ın hafif beslenmek durumunda kaldığı günlerde bol bol kabak çorbası yaptım ama sonra haliyle sıkıldı çocuk.

Ben de hem protein alması hem de lezzetli bir şeyler yiyebilmesi için  ona bu tarifi hazırladım. Pek sevdi, afiyetle yedi.

Malzemeler (4 kişilik)

  • 4 tane kabak
  • 250 gr beyaz peynir
  • 1 avuç dereotu (sevmiyorsanız maydanoz ve ya taze nane)
  • 1 yemek kaşığı kapari (sevmiyorsanız koymayın)
  • Zeytinyağı
  • Karabiber

Tarif

  • Kabakların kabuklarını soyup boylamasına ortadan ikiye ayırın, ortalarını bir kaşık yardımı ile oyun.
  • Bir tencereye su koyun, kaynamaya başlayınca ortalarını temizlediğiniz kabakları suya atın 2-3 dakika sonra çıkarın.
  • Bir fırın kabını yağlayın ya da yağlı kağıt serin, kabakları yan yana dizin.
  • Beyaz peyniri çatalla ezin, içine ince kıyılmış dereotu, zeytinyağı ( ben koymadım ama yaklaşık 1-2 yemek kaşığı yeterli olur), karabiber ve kapariyi koyun, karıştırın.
  • Harcı kabakların içine doldurun ve 200 derecede fırına verin, yaklaşık 30-40 dakika peynirler kızarmaya başlayana kadar kontrollü bir şekilde pişirin.
This entry was posted in mezeler and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Fırında beyaz peynirli kabak

  1. Asli says:

    Geçmiş olsun, umarım ciddi bir sıkıntı değildir ve çabuk atlatırsınız zor günleri😦
    Bunu ben de çok yapardım eskiden, ama içine yumurta koyuyordum bir de galiba.. unutmuşum bak. Beyaz peynir ve kabak çok uyumlu iki lezzet gerçekten, hem hazırlaması ve pişirmesi de kolay😛

    • nur says:

      Teşekkürler Aslı, çok önemli bir durum değil esasen, hafta içi safra kesesi ameliyatı oldu. Çok ciddi bir şey olmasa da bu durum beslenme tarzımızı baya etkiledi. Gerçi Çağlar açısından bakarsan olumlu bir durum bile sayılabilir bu, bir ayda 4-5 kilo verdi:)
      Yumurta da Çağlar’ın yememesi gerekenler arasında yer alıyordu ama bir sonraki sefere yumurtalı deneyeceğim:)

Leave a Reply

