Guacamole mi avokado ezmesi mi?

Aralık ayında iş için Cenevre’ye gitmiştim, yemeğe meraklıyım ya ben şimdi, gerekli gereksiz, küp gibi ağır bi sürü yemek kitabını doldurup geri döndüm. Kitaplardan biri çok kötü, bir tanesi idare eder, bir tanesi de şahane çıktı. O şahane olan kitaba (ki adı “Le petit Larousse de la cuisine des débutants” olup ,”Yeni başlayanlar mini mutfak Larousse’u” anlamına geliyor) öyle bir bayıldım ki öyle bir bayıldım ki, “pek feci” seviyesindeki Fransızcama rağmen geldiğimden beri bakmaya, okumaya doyamadım, utanmasam yanıma alıp gece sarılarak uyuyacağım o kadar sevdim. Çağlar bile oturdu bayağı ciddi ciddi karıştırdı “güzelmiş bu” dedi.

Bu tarif de o kitaptan işte, adına guacomole demişler, ama “özguacomole” midir değil midir bilemeyeceğim, zira internette bir oturuşta çeşit çeşit tarif buldum. Şimdi bir gün ben “guacomole”nin vatanından geliyorum, o öyle olmaz böyle olur diyen çıkarsa bir itirazım olmaz. O yüzden isterseniz biz guacomole yerine kısaca avokado ezmesi diyebiliriz.

Avokado ezmesi ile ne yapabilirim derseniz, valla  ister cipsinizi batırıp yiyin, ister ekmeğin üzerine sürüp meze gibi yiyin, ya da isterseniz bi lavaş alın, lavaşa önce avokado ezmesinden sürün, üstüne kırmızı biberle beraber sotelediğiniz tavukları yayın, güzelce sarıp afiyetle yiyin, hiç olmadı salata sosu yapın daha ne diyeyim artık, herkese afiyet olsun.

Malzemeler

  • 2 avokado
  • 1 küçük soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 limon
  • 1/2 tatlı kaşığı kimyon
  • 1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
  • Tuz

Tarif

  • Avokadoları kaşıkla sıyırıp bir kasede ezin.
  • Soğanı minik minik küpler halinde doğrayın, sarımsakları dövün ya da çok minik doğrayın. Avokadolarla karıştırın.
  • Limonun suyunu sıkıp, tuz ve kırmızı biberle birlikte  karışıma ekleyin, iyice karıştırıp servis edin.

Notlar

  • İsterseniz yarım kırmızı biberi de minik minik küpler halinde doğrayıp ekleyebilirmişsiniz, öyle diyor kitapta.
  • Bir de avokadolar olgun (yumuşak) olsun lütfen. Avokadolar sertse bir kese kağıdında kalorifere yakın bir yerde bekletirseniz, olgunlaşırlarmış.
This entry was posted in mezeler and tagged , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Guacamole mi avokado ezmesi mi?

  1. Ersin Aksoy says:

    Ah evet bu guacamole oluşumu taco’ya da muhteşem eşlik ediyor. Ellerine sağlık, bon appetit.

    • nur says:

      Gerçekten de pek güzel oluyor tacoyla, ama geçen artanını salata sosu olarak denedim o da çok nefis oldu. Teşekkür ederim Ersincim:)

  2. Asli says:

    Nur inanir misin, taslaklarimin arasinda guacamole tarifi duruyor birkac gundur!!! Sen benden cok yasayacaksin :))) Avokado’nun hastasiyim tel kelimeyele. Guacalmole’yi de kasik kasik yiyebilirim!!! Ben de birkac tarif denedim, bir de bir lokantada onumuzde yapip yedigimiz lezzeti yakalamaya calistim… O lezzetin tek farki, icine taze kisnis eklemeleriydi. Sen de seviyorsun kisnis’i galiba, dene bir derim :)) Bir de avokado ve kereviz sapi cok uyumlu lezet, kim inanirdi ki salatada bu kadar iyi uyusunlar !

    • nur says:

      Aslı ben de avokadoyu çok seviyorum cidden, guacomole’yi de kaşık kaşık yediğim oluyor. Kişniş ve kereviz sapı fikri çok ilginçmiş, evde duran ne yapacağımı bilmediğim kereviz saplarını değerlendirip hemen deneyebilirim hatta:) Senin tarifini de çok merak ettim, takipteyim:)

Leave a Reply

