Baharatlı Karnabahar Yemeği


Aman bu ne soğuk sevgili yemekseverler, sanırım son 5-6 senedir Ankara’da böyle bir soğuk görmemiştik. Bu hafta herhalde en çok kullandığım cümle “ayy dondum” oldu nitekim.

Cumartesi günü kar-kış-soğuk demedik, sinemaya David Fincher’in çektiği “Ejderha Dövmeli Kız” filmini izlemeye gittik. İzlemeyenler için söyleyeyim filmin büyük bir bölümü İsveç’te, daha doğrusu İsveç’in kuzey kutbuna iyice yakın bir kasabası olduğu her halinden belli olan “Hedestad”da geçiyor. Sinemadan çıkınca şöyle bi etrafa baktım, valla Ankara’nın kar-kış ortamları açısından “Hedestad”dan çok farkı kalmamış. Bu yüzden de bu hafta soğukla mücadelemize yardımcı olmak amacıyla bol baharatlı ve acılı bir tarif hazırladım. Tarif Hugh Fearnley-Whittingstall’ın (amma uzun bir ismi varmış, yaz yaz bitmedi sanki) Veg Everyday kitabından.

Malzemeler

  • 1 orta boy karnabahar (800 gr kadar)
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 3 soğan, küp küp doğranmış (bana 3 soğan biraz fazla geldi 2 koydum)
  • 4 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı taze zencefil
  • 2 tatlı kaşığı toz kişniş
  • 2 tatlı kaşığı kimyon
  • 1 cin biber, ince ince doğranmış (esasen herhangi bir acı biber olur bence, olmadı toz kırmızı biber koyun)
  • 2 yıldız anason (evde yoktu ben koymadım)
  • 400 gr doğranmış domates (ben yazın konservelediğimiz domateslerden kullandım*)
  • 400 gr haşlanmış nohut (yaklaşık 2 su bardağı)
  • 1 tatlı kaşığı köri
  • Bir avuç doğranmış maydanoz (kişnişle aranız iyiyse bir avuç taze kişniş)
  • Tuz ve taze çekilmiş karabiber

Tarif

  • Karnabaharı çiçeklerine ayırın (orta boyutta çiçekler olması yeterli) ve bir tencereye karnabaharların üzerine gelecek kadar soğuk su ve tuz koyun ve su kaynayınca altını kapatıp, karnabaharların suyunu süzün.
  • Zeytinyağını tencerede ısıtın, soğan, sarımsak ve zencefili ekleyip, yaklaşık 10 dakika soteleyin.
  • Üzerine köri hariç tüm baharatları ekleyip, 5 dakika daha çevirin.
  • Domatesleri ve nohutları ekleyip, iyice bir karıştırın, karnabaharı da ekleyin. Tüm malzemeleri neredeyse kaplayacak kadar soğuk su ekleyin (ama çok fazla su içinde kalmasın, yaklaşık yarım su bardağı kadar)
  • Yaklaşık 5-10 dakika arada bir karıştırarak pişirin.
  • Tencerenin altını kapatmadan hemen önce köri ve doğranmış maydanoz/kişniş ekleyin.

Notlar

  • Domates konserveniz yoksa, yerine gönül rahatlığıyla domates salçası kullanabilirsiniz, kimseye kış vakti domates almayı tavsiye etmiyorum. 
  • *Kişisel not: Ayça, Nur abla ve Müzeyyen hala, domates konservesi şahane olmuş, ellerimize sağlık:)
This entry was posted in Zeytinyağlılar and tagged . Bookmark the permalink.

6 Responses to Baharatlı Karnabahar Yemeği

  1. Nil says:

    evet çok hoş, kişniş, zencefil, köri, acı biber.. Eline sağlık. Hugh Fearnley-Whittingstal bir miktar hint mutfağından esinlemiş…
    Soru: zencefili öyle bütün mu attın? dilmedin mi? rendeleme vesaire?

    Ben de dün herkesin yapıp yiyebileceği sebzeli ev yapımı avrupalıdan köri yedim. Bizim damak tadımıza uygun ve evimizdeki geleneksel malzemeler yeterli.. göndereyim sana..

    • nur says:

      Zencefili ince ince doğradım, böyle rendelenmiş gibi oldu hatta nilim, istersen rendeleyebilirsin, böyle bol baharatlı yemekleri pek seviyorum gönder yapıp yiyelim.

  2. oznur says:

    Eline saglik kizartmasindan bikmistik bu gun denedim superrrr

  3. Aysegul says:

    Ilk defa bir yemek sitesine yorum yaziyorum ama o kadar memnun kaldim ki tesekkur etmeden edemedim. Gerçekten harika, bizimle bu tarifi paylastigin için ayrica tesekkur ediyorum, sayende karnibahari çok farkli bir sekilde tatmis oldum.

    • nur says:

      Ayşegül, çok mutlu oldum yazdıklarını okuyunca teşekkür ederim, sana benden bin gülücük:) Ben de bu yemeği çok severek yiyorum, karnabahar dünyasında küçük bir fark yaratıyor;p

Leave a Reply

