Evde yoğurt yapmak: Bölüm 2- Yoğurt yapma makinesi ve süt tozu

Yazının başlığından da anlamışsınızdır belki, evde yoğurt yapma maceralarım tam gaz devam ediyor. Evde yoğurt yapmak üzerine yazdığım ilk yazıyı okuduysanız hatırlarsınız, yoğurt yapmanın püf noktalarından bahsetmiş ve yoğurdun tutması için bazen neredeyse  bir güne yakın(!) beklediğimden bahsetmiştim. O yazıda itiraf etmesem de bu bekleme süreleri ve yoğurt tutmazsa endişesi açıkçası  yoğurt yapma hevesimi azaltıyordu. Arada yoğurt yapmaya üşendiğimde hazır yoğurtlardan alıveriyordum. Ama şu sıralar yoğurt yapmaya kesinlikle üşenmiyorum. Yaptığım yoğurtlar her seferinde tutuyor ve tatları da enfes oluyor.  Hani imkan olsa da tattırsam size “bunu sen mi yaptın, yok canım” dersiniz. Nasıl böyle bir ilerleme kaydettiğime gelince, yapa yapa oldu, siz de deneyin denedikçe daha güzel oluyor yoğurtlarınız diyemicem, tabii biraz daha sabırlı olsam öyle de olabilirdi belki. Ama daha iyi yoğurt yapabilme sebebim tamamen teknolojinin nimetlerinden yararlanmamdan. Yoğurdun tutma garantisi yoğurt makinesinden, tadının güzelliği ise süt tozundan kaynaklanıyor.

Esasen yoğurt makinesi alma nedenim tamamen psikolojik. Alışveriş merakımı dindiremediğim günlerden birinde Real’de Çağlar’la boş boş gezerken Sinbo’nun yoğurt yapma makinesini gördüm ve bir anda alıverdim. Boyutları  kocaman olmayan ( hiç bir yere sığmayan büyük mutfak aletlerine çok gıcık oluyorum) fiyatı da uygun (35 TL) olan bir mutfak aleti görünce dayanamayıp alıyorum sanırım. Ama bu defa akıllıca bir alışveriş oldu bence, çünkü yoğurt makinesi o günden beri en sık kullandığım mutfak aletlerinden birisi.

Aslında yoğurt makinesinin çalışma mantığı çok basit, içine koyduğunuz kabı ve içindeki sütü, mayalanma için gerekli olan sıcaklığa getiriyor ve o sıcaklıkta sabit tutuyor. O yüzden de eğer pastörize süt kullanıyorsanız, sütü kaynatmanıza hiç gerek yok. Örneğin ben gece yatmadan soğuk sütü mayalıyorum sabaha yoğurt hazır oluyor. Ayrıca içindeki yoğurt makinesi ile beraber gelen kabı kullanmak zorunda da değilsiniz, isterseniz bardakta, isterseniz kavanozda yapın keyfiniz bilir. Ben fotoğrafta gördüğünüz cam kaselerde satılan yoğurtlardan satın aldım, o kaseleri kullanıyorum bir süredir, üstüste iki kase sığıyor.

Yoğurtlarımın daha güzel olmasının ikinci sebebi ise süt tozunu keşfetmem. Süte eklediğim süt tozu yoğurdun daha katı olmasına neden oluyor. Bu özellikle pastörize sütten yoğurt yapıyorsanız önemli, çünkü pastörize sütten yapılan yoğurtlar genelde daha cıvık oluyor. Bu arada  süt tozu deyince kahve kremasını kastetmiyorum yanlış anlaşılmasın (ben öyle anlamıştım da ilk duyduğumda, süt tozu neymiş ne değilmiş incelemek isterseniz buradan tıklayıveriniz lütfen.).

Yoğurdu nasıl yaptığıma gelince, Pınar’ın süt tozundan 750 ml’lik yoğurt kabına 1 çorba kaşığı atıyorum, üstüne bir çorba kaşığı da yoğurt ekleyip karıştırıyorum, bu kadar basit bir şekilde hazır yoğurtlar gibi katı ve tadı çok güzel bir yoğurt elde ediyorum.

Sonuç olarak çoluğunuz çocuğunuz varsa da onlara devamlı yoğurt yapıyosanız, ev yoğurdu yemek istiyor ama kıvamını bi türlü tutturamıyosanız yoğurt makinesi imdadınıza yetişebilir. Ayrıca yoğurt kabını sarıp sarmalamaktan gına geldiyse, sararken her yeri süt içinde bırakıyor sonra temizlicem diye baygınlık geçiriyorsanız, süt kaynasın diye beklerken taşırıyor, dibini tutturup tencereyi temizlicem diye tencereye uygulamadığınız eziyet kalmıyorsa da yoğurt makinesi almayı düşünebilirsiniz.

Not: Tefal ve Arzum gibi başka markaların da yoğurt yapma makineleri var, Sinbo’ya karşı antipatiniz varsa onları da deneyebilirsiniz, ama ben Sinbo’dan gayet memnunum.

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

6 Responses to Evde yoğurt yapmak: Bölüm 2- Yoğurt yapma makinesi ve süt tozu

  1. Pingback: Ballı, böğürtlenli yoğurt | Zemberekkuşunun Mutfak Güncesi

  2. Keçi Sütü says:

    Sütün önemi gerçek çok büyük. Bu yüzden bu konuda yatırımlar yapıyoruz. Bu konudaki araştırmalarınıza teşekkür ederiz.

  3. endaksi says:

    Ben aoç yoğurt yapma setini denedim,çok memnun kaldım.sağlıklı ve de lezzetli oluyor. http://aocistanbul.com/2012/12/11/aoc-sut-ve-mayasiyla-evde-yogurt-yapma-seti/ – Kaynak Linki: http://ailecesaglik.com/beslenme/evde-kendiniz-yapin/ev-yogurdu-yapim-tarifi/

  4. Pingback: Protein Besinleri: Sizi Proteinden Mahrum Bırakmaz - Yemek.com

  5. captainm says:

    Merhaba yoğurt yapma makinesi ile ilgili bir anket hazırladım.Yeni projemde bana yardım ederseniz çok mutlu olurum🙂
    https://tr.surveymonkey.com/r/7H22PF8

Leave a Reply

