Pastırmalı tavuk

Kışın en güzel yanlarından biri dışarıda tatlı tatlı kar yağarken evde sıcacık kaloriferin yanına oturup dışarıyı izlemek, güzel bir filme takılıp, güzel bir yemek pişirmek belki de…Ben de o yüzden işe gitmek ya da dışarı çıkmak zorunda olmadığım zamanlarda kar yağmasına bayılırım, bütün gün ara ara gidip pencereden kontrol ederim, hala yağıyo mu acaba diye, kar durunca da bir üzülürüm nedense.

Sahi kar yağarken insan niye mutlu olur? Ben bu sorunun cevabını hep merak ederim. Bembeyaz kar taneleri bize çocukluğumuzun hafifliğini tekrar yaşattığı için mi acaba? Ya da  içten içe hala bir “kar tatili” beklentisine girdiğimiz için mi? Kar tatili de ne hoş bir şeydi gerçekten, okula gidiyorken kışın sabah dışarda kar görünce kardeşlerimle hemen koşup televizyonu açar, alt yazı beklerdik, “Ankara’da ilk ve orta dereceli okullar”ın “kötü hava şartları” nedeniyle “eğitime ara vermesi” en sevdiğim cümleler arasında yer alırdı o zamanlar. Annem de işe gitmesin bize evde kek, börek yapsın isterdim ama kendisi ne yazık ki servisine biner işe giderdi. Biz de evde annem gelene kadar kendimizi oyun oynamaya verip, televizyonda izlediğimiz He-Man ve She-Ra ile coşup tembellik yapardık.

Geçtiğimiz pazar günü dışarıda lapa lapa kar yağarken yaptığım bu tavuk da bana çocukluk günlerimi hatırlattı diyemem, zira çocukken tavuk yemek de ayrı bir seramoniydi bizde (daha sonra bi ara bahsetmeyi planlıyorum), ama Refika Birgül’ün bu “pastırmalı tavuk” tarifi, hem beni hem de Çağlar’ı bir karlı Ankara pazarında fazlasıyla memnun etti diyebilirim, çünkü hem hazırlaması çok kolaydı hem de lezzeti mükemmeldi.

Malzemeler

  • 1 adet tavuk göğsü (bende küçük 2 parça vardı)
  • 4 dilim kalın ve çemenli pastırma (bendeki pastırma ince dilim ve çemensizdi)
  • 1/2 parça dil peyniri
  • 1,5 çorba kaşığı soya sosu
  • 1,5 çorba kaşığı bal (ben tatlı olmasından korkup 1 çorba kaşığı kadar koydum, bir daha ki sefere biraz daha az koymayı planlıyorum)
  • 1 tutam taze nane
  • Büyük boy kürdan (küçük boy kullandım)

Tarif

  • Tavuk göğsünü incecik dövün.
  • Tabanı düz, çukur bir kapta bal ve soya sosunu iyice karıştırın.
  • Dövülmüş tavuğu bu sosa iyice bulayın.
  • Tavuğu bir tabağa serin, üzerine pastırmalardan bir kat yerleştirin, pastırmanın üzerine dil peyniri ve naneyi, sonra tekrar pastırmayı koyun.
  • Daha sonra büyük bir parça tavuk göğsünüz varsa malzemeleri zarf kapatır gibi kapatın ve büyük kürdanla tutturun. Benim gibi tavuk göğüsleriniz  küçükse rulo yapın ve bir kaç tane küçük kürdanla tutturun.
  • Yapışmaz bir tavaya zeytinyağı koyun ve tavuk sarmanızın iki tarafını yüksek ateşte ikişer dakika pişirin ki böylece tavuk içindeki suyu salmasın, ama dikkat edin yanmasın. Sonra tavanın kapağını kapatıp ateşin altını iyice kısarak 5 dakika bir tarafını, 5 dakika diğer tarafını iyice pişirin.
This entry was posted in Tavuk yemekleri and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Pastırmalı tavuk

  1. prometheus says:

    pek güzel görünüyor, ellerine sağlık🙂

Leave a Reply

