Ballı irmik tatlısı

Ne yazık ki henüz söz verdiğim gibi, portakallı bademli irmik helvasını evde deneyebilmiş değilim. Yerine geçer mi bilmem ama o tariften aldığım ilhamla geçtiğimiz hafta sonu portakallı bademli irmik tatlısı yaptım, sonuç oldukça başarılı. Tarifin hem şekerli hem de ballı versiyonlarını denedim, her ikisi de nefis oldu. Hatta şahsen ballı olanın daha aromatik ve daha lezzetli olduğunu düşünüyorum. Ama siz şekerli versiyonunu denemek isterseniz, bal yerine 10 yemek kaşığı şeker koyabilirsiniz. Hepinize afiyet, bal, şeker olsun.

Malzemeler

  • 1 litre süt
  • 10 yemek kaşığı irmik
  • 8 yemek kaşığı bal (bana yeterli geldi, siz daha tatlı seviyorsanız miktarı artırabilirsiniz)
  • 1 adet portakalın kabukları, rendelenmiş
  • 1 bardak badem, iri iri kırılmış
  • 1 paket vanilya/ bir kaç damla vanilya aroması (Dr. Oetkerin)
  • 1 yemek kaşığı tereyağı

Tarif

  • Süt, irmik, portakal kabuğu rendesi ve balı ocağa koyduğunuz bir tencere üzerinde karıştırarak pişirin, kaynayınca içine tereyağı koyup karıştırın ve ocaktan alın.
  • Dibini yağladığınız  dikdörtgen veya kare bir borcama pişirdiğiniz karışımın yarısını boşaltın, üzerine kırılmış bademleri koyup, karışımın diğer yarısını da üzerine dökün. Kırılmış badem veya hindistancevizi ile süsleyip, üzerine gezdirdiğiniz balla servis yapabilirsiniz.
This entry was posted in Şeker ilavesiz tatlılar. Bookmark the permalink.

4 Responses to Ballı irmik tatlısı

  1. Nil says:

    helvadan daha kolay ve risksiz gözüktü.. eline sağlık.. bence hindistan cevizi kadar tarçın da yakışır.🙂 Ben vanilya sevmiyorum. Sanki vanilya ekleyince bütün lezzetler vanilyanın arkasında kalıyor, süt kokusunu, bal aroması.. ben gelenekçiyim vanilya konusunda.🙂

    • nur says:

      Kesinlikle helvadan daha kolay ve risksiz. Vanilyaya karşı senden daha sempatiğim ben ama. Aslında vanilyayı çıkartıp üstüne portakal suyunu çok az şekerle kaynatıp portakallı bir sos yapmayı düşündüm ama üşengeçlik ağır bastı, evde üzerine serpmeye badem kalmadı ve hindistan cevizi, zaten pek severim, ufukta tatlı bir alternatif olarak belirdi, bir dahaki sefere portakal sulu sosla deneyip sonuçlardan haberdar ederim.

      • ismail says:

        deneyelim ltf. bi an önce. bence çok güzel, süper görünüyo, portakallı sonuçları da bekliyoruz. ne güzel bir blog bu..

      • nur says:

        Teşekkür ederim:) en kısa zamanda deneyip sonuçları tattıracağımdan şüpheniz olmasın:)

Leave a Reply

