Ton balıklı köfteler

Tarif: Simply recipes

Öncelikle geç de olsa herkesin kurban bayramını kutlarım, bayram tatilinizin iyi geçmiş olduğunu umuyorum. Ben bu bayram mutfaktan biraz uzak kaldım ama güzel şeyler yedim hatta bir portakallı bademli irmik helvası yedim ki, tadı şahane ötesiydi. En kısa zamanda bizzat deneyip tarifini ekleyeceğim.

Kurban bayramı sonrası aslında kırmızı etli bir tarif vermek uygun düşerdi ama bu ton balıklı köftenin tadına o kadar sevdim ki, deneyince hemen yayınlamak istedim. Tarifin en kötü yanı sadece 4 tane köfte elde etmeniz ve hemen bitmesi. Siz kalabalık bir gruba yapıyorsanız malzemeleri iki katına çıkarmanızı tavsiye ederim.

Malzemeler

  • 2 adet 160 gr’lık konserve ton balığı
  • 2 tatlı kaşığı hardal (mümkünse Dijon hardalı)
  • 1/2 bardak ufalanmış ekmek
  • 1 tatlı kaşığı limon kabuğu
  • 1 yemek kaşığı limon suyu
  • 1 yemek kaşığı su (gerekmiyorsa koymayın)
  • 2 yemek kaşığı doğranmış maydanoz
  • 2 yemek kaşığı yeşil soğan
  • Tuz ve karabiber
  • 1 yumurta
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
Tarif
  • Ton balığı konservelerinin içindeki suyu süzdürün ve ton balıklarını bir kaseye boşaltın.
  • Kaseye hardalı, ufalanmış ekmeği, limon kabuğunu,limon suyunu, maydanozu, yeşil soğanı, tuz ve karabiberi ekleyip karıştırın. Yumurtayı eklemeden karışımın tadına bakıp tuzunu biberini ayarlayabilirsiniz.
  • Yumurtayı da karışıma ekleyip karıştırın, eğer karışımınız çok kuru olduysa bir yemek kaşığı suyu ekleyebilirsiniz.
  • Karışımdan irice 4 köfte elde edebilirsiniz. Köfteleri bir saat buzdolabında dinlendirin, böylelikle pişirirken dağılmazlar.
  • Yapışmaz tavaya zeytinyağı koyun, ısınınca köfteleri ekleyip altı üstü iyice kızarıncaya kadar pişirin.

Sonradan Not: Tarifi ben suda bekletilmiş ton balığı ile yapmıştım, yağda bekletilmiş ton balığı ile biraz ağır oluyormuş, yapacaklara duyurulur.

This entry was posted in Balık yemekleri. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

