Kırmızı biberli meze


Bu hafta isyankarım sevgili okuyucu, isyanım bir türlü değişmeyen ülke gündemine, bitmek bilmeyen teröre, neden olduğunu  anlayamadığım bir vurdumduymazlık ve “bize bir şey olmaz, boşver gitsin” mantığı ile depreme karşı hiçbir önlem almayan politikacı ve yöneticilere, o çürük çarık binaları yapan müteahhitlere… Şu sıra gazete okumak, haber dinlemek istemiyorum. Enkazın altında kalan kadıncağızı cep telefonu ile arayıp “siz şimdi neredesiniz Saniye hanım, enkazın altında mısınız Saniye Hanım?” diye saçma sapan soru sorup şov yapan muhabiri de, bu telefon konuşmasını defalarca dinleten ana haber bülteni sunucusunu da, duyarsızlığın dibine vurmuş eğlence programı sunucusunu da görmek istemiyorum. Dönem dönem yaptığım medyadan uzak durma rejimlerinden birine girmem yakındır.

Pek iştah açıcı bir başlangıç olmadı ama geçen hafta sonu deneyip pek beğendiğim bu tarifi de yayınlamadan geçmek istemedim. Bu arada tarif “Akdeniz Yemekleri” kitabından benim uyarlamam. “Akdeniz Yemekleri”, ufak tefek çeviri hataları hariç, Fransız, İtalyan, Türk, Yunanistan, İspanyol, Tunus, Fas mutfaklarından nefis yemeklerin ve fotoğrafların olduğu hoş bir kitap. Yemek kitabı severlere tavsiye edilir

Malzemeler

  • 3 dolmalık kırmızı biber
  • 2 sarı veya turuncu dolmalık biber
  • 2 yeşil dolmalık biber
  • 1/2 su bardağı güneşte kurutulmuş yağda bekletilmiş domates, yağı sızdırılmış
  • 1 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı balzamik sirke
  • 5 yemek kaşığı zeytinyağı (ben daha az kullandım, 2 yemek kaşığı kadar)
  • Birkaç damla acı sos (ben kullanmadım)
  • 4 adet konserve enginar göbeği
  • 1 yemek kaşığı kapari
  • 2 yemek kaşığı kıyılmış fesleğen

Tarif

  • Dolmalık biberleri 200 derecede fırında ya da ocakta közleyin. Kabuklarını soyup dilimleyin.
  • Yağda bekletilmiş kurutulmuş domateslerin yağını süzün ve ince ince şeritler halinde doğrayın.
  • Enginarı da şerit şerit doğrayın.
  • Sarımsağı dövün ve ya ince ince doğrayın.
  • Bir kasede sarımsakları, balzamik sirke, yağ ve kullanacaksanız acı sosu karıştırın.
  • Biberleri, enginarları, kapariyi ve kıyılmış fesleğeni karıştırıp, üzerine hazırladığınız sosu dökün.

Notlar

  • Ben dolmalık sarı ve yeşil biber bulamadım, o yüzden kapya biberlerle yaptım, gayet de lezzetli oldu. 

Not: Eğer depremzedelere yardımda bulunmak isterseniz http://vandepremi.com/ adresinde yardımlarınızı ulaştırabileceğiniz  adreslerin kapsamlı bir listesi mevcut.

This entry was posted in mezeler and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

