Gazpacho

Yapması kolay, bulaşığı az yemekleri seviyorum, bunlar bir de lezzetli oluyorsa resmen bayılıyorum. Daha önce biraz üşengeç olduğumu söylemiştim değil mi? Böyle yemekleri sık sık yapmak istiyorum ama üst üste aynı yemeği yemekten de bıkıyorum. Evde yemek yapabilen yegane insan ben olduğumdan beri böyle bir ikilem içindeyim sevgili okuyucu…Yeterli tembelliğe ulaşıp bu ikilemden kurtulacağım günler yakın değildir umarım.

Öyle ya da böyle koca yazın resmen sonuna geldik, sonbaharın ilk yağmurları ile beraber yavaş yavaş domates mevsiminin de son günlerine yaklaşıyoruz. O yüzden doya doya domates yemek, kış için stoklamak lazım. Stoklama için geçtiğimiz haftasonu çalışkan karıncalar gibi yaşadığımız domates, biber sosu şenliklerini en kısa zamanda sizlerle paylaşacağım ama o zamana kadar doya doya domates yemeniz için, karşınızda yapımı kolay, leziz mi leziz, İspanyol mutfağının gözdesi Gazpacho… Afiyet olsun efendim.

Tarif: Akdeniz Yemekleri- Joanna Farow-Jacqueline Clarke

Malzemeler (6 kişilik)

  •  900 gr olgun domates
  • 1 salatalık
  • 2 kırmızıbiber, çekirdeği çıkarılmış ve doğranmış
  • 2 diş sarımsak, dövülmüş
  • 3 su bardağı ekmek kırıntısı
  • 2 çorba kaşığı üzüm sirkesi
  • Zeytinyağı, karabiber,tuz

Servis için

  • Küçük bir kase dolusu küp küp doğranmış, domates, salatalık, kırmızı soğan, her bir kaseye bir iki küp buz

Tarif

  • Domateslerin ve salatalığın kabuğunu soyun, doğrayın. (Benim tavsiyem mutfak robotunuz varsa oraya atın, o doğrasın,  eğer sadece blender kullanacaksınız, sebzeleri daha küçük küpler halinde doğrayın).
  • Doğradığınız kırmızı biber, dövülmüş sarımsak, sirke,tuz, karabiber ve zeytinyağını ekleyip iyice karıştırın.
  • Karışımı blenderla iyice karıştırın, hiç bir topak kalmasın.
  • Çok koyu olmuşsa domates suyu veya su ekleyebilirsiniz. Hepsi bu:)
  • Soğuduktan sonra buz küpleri ve küp küp doğradığınız domates, salatalık ve soğandan bir iki kaşık ekleyerek servis edebilirsiniz.

Notlar

  • Ben bazen çorbaya ekmek eklemiyorum, yerine hazır domates sularından koyuyorum, bence kıvamı iyi oluyor. İçine ekmek kırıntısı koymadığım bir seferde çorba artınca kaynattım, baya sos oldu, yemeklerde kullandım, yaşasın ev ekonomisi:)
  • Bazen de buzdolabında tek kalmış yeşil biberleri, soğanları falan karıştırıp iyice çorbaya çeviriyorum, hatta geçenlerde kocaman bir soğan koydum, hasta çorbası yaptım, hemen iyileştim.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Gazpacho

  1. Nil says:

    Çok lezzetli görünüyor! yazın bodrumda yaptığında da çok beğenmiştim. Ama burada nerde olgun ve dolgun domatesler… lezzetsiz, tatsız karaktersiz.. Bir tek kiraz domateslerin tadı var. . bir ondan deneyeyim tek bardaklık🙂

Leave a Reply

