Şeftalili tart ve birkaç şey

Sevgili blog, pek sevgili okuyucu,

Bugün sana bir mektup yazmak istedim, ne mektubu bu şimdi diyebilirsin, ne zamandır görüşmüyoruz ne de olsa. Görüşmediğimiz bu sürede mutfağa pek giremedim. Girdiğim günlerden birinde vişneli dondurma ve zeytinli ekmek, birinde de pizza yapmayı denedim. Dondurmayla, pizza fena olmamıştı ama ne fotoğraf çekecek ne de yazı yazacak enerjim vardı. Pizzayı hemen yedik, dondurmayı da ağzı burnu açık bir kaseye koyup kaldırmışım, öyle bir buzdolabı kokusu sinmiş ki sonra ağzımıza süremedik.

Görüşemediğimiz zamanlarda devamlı olarak tost, bisküvi, pide, ekmek arası türlü sandviç ve her türlü sağlıksız yiyecek ile beslendim, pek meyve yemedim, pek su içmedim. Zaten çok bakımlı bi insan değildim, iyice saldım. Bildiğin pijamayla sokağa çıktığım, beş gün üst üste aynı kıyafeti giydiğim, saçımı bile taramadığım günler oldu. Uykucunun önde gideniyimdir, hiç uyumadığım geceler oldu. Bademciklerim şişti, doktor antibiyotik verdi, antibiyotiği içerken tekrar bademciklerim şişti, üstüne bir de alerji oldum. Bağışıklık sistemini boş bırakmaya gelmiyomuş sevgili blog bunu anladım.

Bu zaman içinde en önemlisi birine kavuşamayacağını bilerek özlem duymak neymiş onu anladım. Kısacası, zor günler geçirdim. Amacım moralini bozmak değil, zaman her şeyin ilacı biliyorum.

Bu arada seni de özledim sevgili blog, umarım çok güzel günler geçirir, daha çok görüşürüz artık. Bu niyetle, dün akşam üşenmedim sana şeftalili bir tart yaptım. Tarif Anja’dan uyarlama benden, bak bakalım beğenecek misin…

Malzemeler

Hamur için:

  • 1 bardak yulaf ezmesi
  • 1/2 bardak çekirdekleri çıkarılmış ve küçük küçük parçalanmış hurma
  • 1/2 bardak ceviz içi
  • 3 yemek kaşığı su

Dolgu için:

  • 1 bardak süzme yoğurt
  • 3 yemek kaşığı bal
  • 1-2 şeftali

Tarif

  • Fırını 175 derecede ısıtın
  • Yulaf ezmesi, hurma ve cevizi robotta karıştırın, karışım yapışkan bir hale gelene kadar su ekleyin (benimki için 3 kaşık yeterli oldu)
  • Tart kalıbını yağlayın ve ya yağı kağıt serin, karışımı kalıbın dibine ve kenarlarına yayın. Fırında 10 dakika pişirin.
  • Yoğurdu ve balı karıştırın, fırından çıkarttığınız bir miktar soğumuş olan tart hamurunun üstüne yayın.
  • Şeftalileri dilimleyip tartın üzerine yerleştirin, fırında 25-30 dakika pişirin. Tamamen soğuyunca afiyetle yiyin.

Notlar

  • Ben küçük tart kalıplarında yaptım ama siz büyük bir tart kalıbı da kullanabilirsiniz, zira Anja da öyle yapmış. 
  • Elinizde süzme yoğurt yoksa, 2 bardak  tam yağlı yoğurdu temiz bir mutfak bezinden iki saat boyunca süzdürüp öyle kullanabilirsiniz.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Şeftalili tart ve birkaç şey

  1. nil says:

    Elif Safak’in “bit palas” kitabinda da dedigi gibi hersey tatliya baglansin. Tatliyla donmen iyi olmus, her sey tatliya baglansin.
    Tarifi cok begendim, gorsel harika olmus! IKEA Panna amerikan servis de gozumden kacmadi.
    Ben de basit sekersiz bir tatli yapayim diyordum evdeki meyvelerden. Seftali yok, armut var, onlardan yapayim. Armut pis agzima dus..
    ozledim!

    • nur says:

      Evet tatlı yiyelim tatlı konuşalım, her şey de tatlıya bağlansın. Ben de seni özledim minik!
      Bu arada tart kalıbı da İKEA, evimizin her şeyi.

  2. Nil says:

    Fıstık, dün akşam tatlıyı yaptım. Yiyenler çok beğendi. Ben de bayıldım. 10 numara bir tarif!
    Dedim ki sevgili aberdeen halkı görüp göreceğin en sağlıklı tatlı bu evde pişti. Tarihe geçsin.🙂 Yiyenler tarifini soruyor. Sitenin ingilizce çevirisi rica edildi.. Bilgin olsun.
    Şimdi bir kaç notum var,
    Ben evimdeki yegane 22 cmlik tart kalıbını kullandım. Bir bardak az geldi iki bardak yulaftan yaptım.
    Süzme yoğurt kullanmadım, üşengeçliğimden süzdürmedim de.. Öyle bildiğin muhallebi kıvamındaydı. Hatta yoğurdum az olduğundan iki kaşık kremayla tamamladım.
    Meyveleri de karışık yaptım. Armut, elma, şeftali..
    Yine de güzel oldu.
    Kalanı da sabah kahvaltıda yedim oh! Zira kahvaltıda yoğurtlu müsli yiyen bir insanım, damak tadı yakın olanlara öneririm mükemmel bir kahvaltı alternatifi, besleyici hem de insanın ağzının pasını alıyor.
    Aradım seni naklen bilreyim diye ama tatildesin diye telefonun kapalı hehalde… öperim!

Leave a Reply

