Jiletli enginar- Bir enginar mezesi

Refika Birgül’ün yemek yazıları ile ilk olarak “Refika’nın Mutfağı” kitabını Remzi Kitabevinde dolanırken tesadüfen elime alıp, oradaki bir koltuğa çöküp okumaya başlamam sayesinde tanıştım. Kitaptaki yemekler, yemeklerine uydurduğu tatlı isimler (“kendini döner sanan kıyma kavurma”, “çikolata miğferli pişmaniye askerler” gibi), anlatım tarzı, tavsiyeleri, yerel malzeme kullanmaya verdiği önem, kısacası kitaptaki her şey çok hoşuma gitti. Sonra Refika Birgül’ün Hürriyet Cumartesi’de yazdığı yazıları takip etmeye başladım.

Bu meze Refika Birgül’ün Hürriyet Cumartesi’de yayınlanan tariflerinden biri. Ben enginarlı yemeklere bayılırım ama bu tarifle enginar sevmeyen kocama bile enginar yedirebildim. Tarifte kendime göre çok ufak değiklikler yaptım, eğer tarifin orijinalini okumak isterseniz, buradan tıklayabilirsiniz.

Malzemeler

  • 2 adet orta boy soğan
  • 2 adet enginar
  • 2 avuç dolmalık fıstık (ben 2 yemek kaşığı kullandım)
  • 1 çorba kaşığı hardal
  • 1 tatlı kaşığı bal (ben 1 çay kaşığı kullandım)
  • 1 limonun suyu
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı (ben 2 çorba kaşığı kullandım)

Tarif

  1. Soğanları ince şeritler halinde doğrayın.
  2. Enginarları sebze soyucu ile etrafından kabuğu varmış da onu soymak ister gibi dolanarak kesin. (Ben enginarları direkt  limonlu suya  doğradım, böylelikle kararmadılar.)
  3. Doğradığınız soğanları tavaya alın, zeytinyağını koyup 5 dakika kavurun.
  4. Dolmalık fıstıkları ekleyin, bir 10 dakika daha kavurun.
  5. Soyduğunuz enginarları ekleyip, 3 dakika da enginarlarla beraber pişirin.
  6. Ocaktan aldığınız enginar ve soğanlı karışımın biraz soğumasını bekleyin (yaklaşık 5-10 dakika), bu arada hardal, tuz, bal ve limon suyunu karıştırın. Karışımı enginarların üzerine döküp karıştırın.  Soğuduktan sonra afiyetle yiyin.


This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Jiletli enginar- Bir enginar mezesi

  1. nil says:

    bien bien, fotoğraf yok mu? Şöyle baksak da canımız kalsa😀

Leave a Reply

