Enginar ezme

İlkbaharı sevme nedenlerimin başında havaların ısınmasının yanı sıra çilek ve enginarların çıkmaya başlaması geliyor. Acaba enginarın tadını bu kadar çok sevmemde çocukken babaannemin, bahçesinden beraberce topladığımız enginarlarla yaptığı enginar dolmasının lezzeti etkili olmuş mudur bilmiyorum. Ama enginarın dolmasını, yemeğini, salatasını her türlü halini çok seviyorum.

Bu tarife Lezzet dergisinin Nisan sayısında rastladım, tarifi uygulması gerçekten kolaydı ve sonuç ise çok başarılıydı.

Malzemeler

  • 5 adet enginar
  • 2 diş sarımsak
  • 3/4 çay bardağı sızma zeytinyağı
  • 4-5 dal maydanoz
  • Yarım limonun suyu
  • Tuz, karabiber

Tarif

  • Enginarları kararmaması için limonla ovun, buharda yumuşayınca kadar pişirin. Buharda pişirme imkanınız yoksa limonlu suda haşlayabilirsiniz.
  • Haşlanmış enginarları, sarımsak, maydanoz, zeytinyağı, limon suyu, tuz ve karabiberi mutfak robotunda püre haline getirin.
  • Ekmek dilimlerini kızartıp, ezmenizi kızartılmış ekmekle servis edebilirsiniz.

Notlar

  • Ben tarifte önerildiği kadar zeytinyağı koymadım, esasen benim kullandığım zeytinyağı miktarı yaklaşık 3 tatlı kaşığı, ve bu haliyle de yağ miktarı bana göre gayet yerindeydi.
  • Sarımsağı çok sevdiğim için miktarı 1 diş daha artırdım.
  • Dergide servis için kızartılmış ekmek dilimlerinin üzerine dana jambon yerleştirip, üzerine enginar ezmesini sürmeyi onun üzerine de rendelenmiş eski kaşar veya parmesan peyniri serpmeyi öneriyordu. Ama dana jambonu sevmediğimden, evde de eski kaşar ya da parmesan bulunmadığın o şekilde denemedim. Belki siz deneyip sonucu bildirirsiniz:)
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

