Ev yapımı çilekli dondurma-Diyet ve diyabetik tarifler etkinliği*

En sevdiğim tatlılardan biri dondurma, hem serinletici, hem hafif, hem de insanın tatlı ihtiyacını rahatça karşılıyor. Çilekse her zaman en sevdiğim meyvelerin başında geliyor. Hal böyle olunca benim için ev yapımı çilekli dondurmanın yeri gerçekten bambaşka oluyor…

Malzemeler

  •  300 gr (2 bardak) küp küp doğranmış çilek
  • 1 bardak süzme yoğurt
  • 2 yemek kaşığı krema
  • 2 yemek kaşığı bal
  • 2 tatlı kaşığı pudra şekeri
  • 4-5 nane yaprağı

Tarif

  • Çilekleri, balı, şekeri ve nane yapraklarını mutfak robotunda ya da el blenderi ile püre haline getirin. Daha sonra çileklerin çekirdekleri dondurmada olmasın derseniz, püreyi ince bir süzgeçten süzün.
  • Pürenin içine süzme yoğurt ve kremayı ekleyip mutfak robotunda veya elinizle homojen bir karışım haline gelinceye kadar çırpın.
  • Eğer dondurma makineniz varsa onu kullanın. Eğer benim gibi bir dondurma makineniz yoksa, karışımı yayvan bir kaba koyup buzluğa kaldırın, birer saat arayla karışımı dolaptan çıkartıp, bir çatal veya el blenderi ile iyice karıştırıp buzluğa geri koyun, 3-4 saat sonra dondurmanız hazır hale gelecek.

 * Bu tarifi http://tadinadoyamadim.blogspot.com/ adresindeki Diyet ve Diyabetik Tarifler Etkinliğine gönderiyorum.

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

6 Responses to Ev yapımı çilekli dondurma-Diyet ve diyabetik tarifler etkinliği*

  1. beri says:

    çok güzel görünüyor, ben de denicem bu haftasonu:)

  2. nil says:

    ayy dondurma en sevdiğim tatlı, çok güzel olmuş bebek🙂

  3. Harika bir tarif…Ellerinize sağlık..
    Ben diyet etkinliğine katılımınız için çok teşekkür ederim…Tarifede diyet etkinliği tarifi ibaresini eklerseniz çok mutlu olurum…

    Etkinlik vesilesiyle blogunuzla tanışmış oldum..
    Tariflerin hepsi birbirinden güzel..Emeğinize sağlık
    görüşmek üzere

    • nur says:

      Sevgili Tadına doyamadım,
      Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ediyorum:) Tarife de diyet etkinliği ibaresini ekliyorum
      Sevgiler

Leave a Reply

