Tahinli kabak çorbası

Tarif: Delicious Magazine

Çocukken bizim evde ramazan ayları dışında pek çorba pişmezdi. Annem çalışan bir kadın olduğu için eve gelip iki üç çeşit yemek yapmaya pek vakti olmazdı. Dolayısıyla tek başına çok da doyurucu bir çeşit olmayan çorbayı pişirmeyi tercih etmezdi sanırım. Bilmem bu yüzden midir ama benim pişirmeyi öğrendiğim ilk yemek tarhana çorbası. İlkokul beşinci sınıfa giderken biraz özentiyle ve biraz da açlıkla olsa gerek, okuldan eve geldiğim bir öğlen gerekli tüm malzemeleri küçük küçük kaselere doldurup, tezgaha sıralamış, annemden öğrendiğim sırayla teker teker tencereye koyup, tarhana çorbasını pişirmeyi başarabilmiştim, benden mutlusu yoktu gerçekten:) Belki de bu nedenle çorba pişirmeyi hep çok sevdim.

Aslında bu tarife rastladığımda önce biraz tereddütle yaklaştım , tahin ve kabak bir arada nasıl olur, yemeğe değer bir şey ortaya çıkar mı diye baya düşündüm. Ama sonuç gerçekten çok başarılı oldu. Tahin çorbaya adeta krema gibi kadifemsi bir yumuşaklık ve lezzet kattı. Tarifin orijinalinde kullanılmayan dereotunun verdiği tazelikle ortaya ağzınıza layık bir çorba çıktı.

Malzemeler

  • 1 kg kabak (yaklaşık 4-5 tane)
  • 1 patates
  • 1 soğan
  • 1 taze soğan
  • 1 diş sarımsak (ben kullanmadım)
  • 2 su bardağı su (isterseniz tavuk suyu da kullanabilirsiniz)
  • 2 yemek kaşığı tahin
  • 1 yemek kaşığı susam (ben kullanmadım)
  • Zeytinyağı
  • Tuz, karabiber, kırmızıbiber
  • Dereotu

Tarif

  • Soğanları ve taze soğanı (kullanacaksanız sarımsağı) yemeklik doğrayıp, zeytinyağı koyduğunuz tencerede soğanlar şeffaflaşıncaya kadar kavurun.
  • Soğanlar kavrulurken patates ve kabakları küp küp doğrayın, kavrulan soğanlara ekleyip üzerine iki bardak su/tavuk suyunu koyun.
  • Patates ve kabaklar yumuşayınca kadar tencerenin kapağını kapatıp bekleyin.
  • Sebzeler yumuşayınca el blenderi ile püre haline getirin. Eğer sebzelerin içinde bulunduğu su miktarı gözünüze fazla görünürse suyun bir miktarını blenderi kullanmadan önce bir kaseye ayırabilirsiniz.
  • Sebzeleri püre haline getirdikten sonra, tahini ve ince ince kıydığınız dereotunu, tuzu, karabiberi ve kırmızıbiberi ekleyip bir kaç dakika daha pişirin.
  • Eğer susamlı yapacaksanız, bu esnada susamı yanmaz bir tavada kavurup çorbayı servis ederken üzerine koyabilirsiniz.

Notlar

  • Tahin de yeterince yağlı bir şey olduğundan zeytinyağını kullanırken ölçülü olmanızı ve normalde koyduğunuzdan daha az kullanmanızı öneririm.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

