Nohutlu salata

Bahar nedense nazlandı gene bu sene, bir türlü gelmek bilmedi… Her şeye rağmen ve inat ile ben bahara özgü yemekler yapmaya devam ediyorum.  Biz bu akşam yemeğinde bu nohutlu salatayı ana yemek olarak tükettik, hem doyurucu hem de lezzetliydi…

Bu arada bakliyatların faydaları ve beslenmenizdeki önemini öğrenmek için http://www.osmanmuftuoglu.net/beslenme/mucizebesinbakliyatlar.aspx linkini tıklayabilirsiniz.

Malzemeler:

  • 350-400 gr haşlanmış nohut
  • 3-4 sap taze soğan
  • 2-3 tane domates
  • 1-2 yeşil biber
  • Maydanoz
  • 1-2 salatalık
  • Balzamik sirke, zeytinyağı
  • Tuz

Tarif

  • Nohudu bir gün önceden ıslatıp, haşlayın.
  • Domatesleri, biberi, salatalığı, taze soğanı doğrayın.Nohutla karıştırın.
  • Yeteri kadar maydanozu ince ince kıyıp üzerine ekleyin.
  • Balzamik sirkeyi, zeytinyağını ve tuzu bir kapta çırpıp salatanızın üzerine döküp güzelce karıştırın.

Notlar:

  • Malzemeleri verirken ölçüleri verdim ama siz kişi sayısına ve keyfinize göre istediğiniz gibi ölçülerle oynayabilirsiniz.
  • Ben nohudu önceden çokça, mesela paketin tamamını, ıslatıp, haşlayıp küçük poşetlere koyup buzluğa atıyorum. Daha sonra ihtiyacım olduğunda o poşetleri çıkarıp nohutların üzerinden sıcak su geçirip kullanıyorum.
  • Nohut yerine başka bakliyatlar da kullanabilirsiniz.

 

This entry was posted in Uncategorized and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

