Yulaflı, muzlu kurabiye

Tarif: Chocalate&Zucchini

Haftasonu Ankara’da hava çok güzeldi ve biz cumartesi akşamı mükemmel bir konsere gittik. Jethro Tull’ın her şeyi Ian Anderson’ı Ankara’ya gelmiş, gitmemek olmazdı. Adam sahnede bir dakika durmadı, bir yandan flüt çalıp bir yandan da oradan oraya adeta keklik gibi tek ayak üzerinde sekti. Gerçekten o yaşta öyle bir enerjiye sahip olmak hayranlık uyandırıcı, yaptığı müzik için bir yorum getirmem gereksiz zaten.

İşte öyle güzel bir cumartesi günü ben evde kararmakta olan muzları görüp eyleme geçmeye karar verdim. Acaba kek mi yapsam derken bu aralar evde bir yediklerine dikkat etme trendi olduğunu aklıma geldi! Evet ara ara aklıma geliyor:) Bu yüzden daha hafif, çok hafif bir şey yapmalıydım bu muzlardan. Evdeki tarifleri, interneti karıştırırken bu tarifi buldum. Hem muzlu hem çikolatalı hem de bana göre lezzetli ve sağlıklı bir kurabiye oldu, çünkü bu tarifte ne un ne şeker var, onların yerine muz ve yulaf ezmesi var. Yulaf da benim normalde çok fazla tüketemediğim ama oldukça faydalı bir yiyecek, ayrıca tok tutma özelliğine sahip, dolayısıyla ara öğünleriniz için tercih edebileceğiniz bir kurabiye oldu bence. Ben tarifin orijinalinde yer alan çikolata miktarını biraz daha azalttım ama siz isterseniz çikolata yerine pekala ceviz ya da fındık koyabilir, kurabiyeyi daha da sağlıklı bir hale getirebilirsiniz. Ama çikolatanın da muzla baştan çıkarıcı bir ikili oluşturduğunu inkar edemeyeceğim.

Malzemeler

  • 3 adet olgunlaşmış muz (400 gr kadar)
  • 200 gr yulaf ezmesi (2 bardak)
  • 80 gr çikolata (70% kakao oranlı bitter çikolata)
  • 60 gr badem unu (2/3 bardak)
  • 30 gr hindinstan cevizi (1/3 bardak)
  • 60 ml sıvı yağ (1/4 bardak)
  • 1/2 çay kaşığı vanilya özütü (1 paket vanilin de olabilir)
  • 1/2 çay kaşığı tuz (tercihen deniz tuzu)

Tarif

  • Fırını 180 derecede önceden ısıtın.
  • Bir kapta yulaf ezmesi, badem unu, hindistan cevizini ve tuzu karıştırın.
  • Diğer bir kapta muzları çatalla ezin, vanilya özütünü, sıvı yağı ekleyip karıştırın.
  • Çikolatayı bıçakla küçük küçük parçalar haline getirin. Her bir parça, damla çikolata büyüklüğünde olmalı.
  • Yulaf ezmeli karışıma muzlu karışımı ekleyip iyice karıştırın, son olarak çikolataları da ekleyin. Yağlı kağıt serdiğiniz ya da yağladığınız fırın tepsisine küçük toplar halinde yerleştirin. Üzerleri kızarana kadar fırında pişirin.

Notlar

  • Badem ununu hazırlamak için ben tuzsuz bademleri sıcak suda 15 dakika beklettim, sonra kabuklarını soydum ve mutfak robotunda un haline getirdim.
  • Tarifin orijinalinde bu karışım kurabiye olarak değil,bir bütün olarak kek gibi pişirilip, dilimlenip servis ediliyordu ama ben kurabiye olarak daha hoş olacağını düşündüm.
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Yulaflı, muzlu kurabiye

  1. Asli says:

    baldiz baldan tatli olmus gibi sanki bu kurabiyeler…🙂

    Asli

  2. beri says:

    Çok leziz görünüyor, ellerine sağlık:)

  3. paşa says:

    bende istiyom (kedi de istiyormuş🙂

Leave a Reply

