Pideden pizza

wpid-20140715_202415_1.jpgBen bu Refika Birgül’ü çok seviyorum dostlar, tarifleri şahane ve pratik, kendi çok tatlı, yemeklerinin fotoğraflarını çeken Bahar Kitapçı ise bence yemek fotoğrafçılığı konusunda aşmış bir insan. Sanırım bu yüzden Refika’nın pişirdiği her tarifini denemek istiyorum. Bu sefer de geçen haftalarda televizyonda gördüğüm bir tarifini evdeki malzemelere uyarladım. O kadar hoşuma gitti ki, fotoğraf hiç içime sinmese de yayınlamak istedim. Tabii bu kararımda tarifin pideyle yapılması ve Ramazan’ın bitmesine 10 günden az kalması da etkili oldu. Umarım tarifi yeniden yapıp, güzel bir fotoğraf çekmeye imkan bulabilirim.

Tarifi yapması çok kolay ve istediğiniz malzemelerle deneyebilirsiniz, o yüzden detaylı bir malzeme listesi vermeyeceğim. Siz de yaratıcılığınızı ve evdeki malzemeleri kullanın ve bu tarifi Ramazan bitmeden deneyin lütfen.

Malzemeler

  • 1 adet bayatlamış pide
  • Dil peyniri/kaşar/kolot peyniri
  • 5 dilim pastırma (sucuk da olur bence)
  • Mantar, yeşil biber, kırmızı biber (ne seviyorsanız)
  • 1 kurutulmuş arnavut biberi
  • Tereyağı/Zeytinyağı

Tarif

  • Pidenin kenarında ince bir yuvarlak halka kalacak şekilde, orta kısmının yüzeyinden bir katman kesin. Pideyi elinizi kullanarak, suyla nemlendirin, 200 derece fırında 3 dakika kadar pişirin.
  • Çıktıktan sonra kenarlarına ve içine isterseniz tereyağı, isterseniz zeytinyağı sürün.
  • Ortasındaki boşluğa da kullandığınız peynir neyse ince dilimler halinde döşeyin, üzerine pastırmayı ince şeritler halinde dağıtın. Ben mantar ve yeşil biber de kullandığım için ince doğranmış mantarları ve yeşil biberleri de onun üzerine serdim.
  • En üst katmana da kullandığınız peynirden döşeyin.
  • 200 derece fırında peynirler hafif kızarana kadar pişirin. Çıkınca üzerinde az bir miktar zeytinyağı gezdirip, arnavut biberini de küçük küçük doğrayabilirsiniz. Çağlar bununla yetinmeyip turşu biberlerden de koydu, güzel oldu bence. Hepinize afiyet olsun
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

2 Responses to Pideden pizza

  1. Deniz says:

    Seviyorum ben de Refika’yı. Tariflerini denemişliğim de çok. Bu tarif de çok güzel bir değerlendirmeymiş. Sizin fotoğrafınız da çok iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

Leave a comment